Zarządzenie Nr 7/05 Wójta Gminy Stopnica z dnia 22 lutego 2005r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Stopnica
Na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Stopnica, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 23/2003 Wójta Gminy Stopnica z dnia 17 czerwca 2003r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Stopnicy, zmienionego zarządzeniem Nr 35/04 z dnia 2 lipca 2004r., w rozdziale XI pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Referatu Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy:
W zakresie budownictwa: 1/ planowanie zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację obejmujących między innymi budowę, modernizację obiektów i urządzeń komunalnych oraz zakupy inwestycyjne, 2/ opracowanie wieloletnich programów inwestycyjnych, 3/ przygotowanie założeń do projektów budowlanych, projektów umów, uzyskanie uzgodnień, opinii i zatwierdzenia projektu do dalszej realizacji, 4/ działania przygotowawcze do rozpoczęcia budowy: zawarcie umowy, przygotowanie dokumentacji budowy, przekazanie placu budowy oraz sprawy związane z pozwoleniem wejścia na teren, 5/ kontrola przebiegu robót, odbiory robót zanikających, odbiór końcowy, skompletowanie dokumentacji odbiorczej i dokumentów związanych z użytkowaniem, 6/ prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji gminnych w uzgodnieniu z referatem finansowo-księgowym, 7/ koordynacja działań z inwestorami zastępczymi, udziały w naradach, przetargach oraz kontrola finansowania robót, 8/ opiniowanie planów finansowych zadań inwestycyjnych jednostek organizacyjnych gminy, 9/ prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, 10/ przygotowanie projektów uchwał rady o przystąpieniu do sporządzenia gminnych planów zagospodarowania przestrzennego z określeniem granic obszaru objętego planem, przedmiotu i zakresu jego ustaleń, 11/ prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem przez wójta planu zagospodarowania przestrzennego, m.in.: a/ ogłaszanie o przystąpieniu do opracowania planu i zawiadamianie właściwych organów, b/ zasięganie opinii oraz uzgadnianie projektu z właściwymi organami, c/ wykładanie projektu planu do publicznego wglądu, a także zapewnienie informacji o wyłożonym projekcie i umożliwienie uzyskania, za zwrotem kosztów, kopii wyrysów i wypisów, d/ przyjmowanie, rozpatrywanie i przedkładanie radzie protestów i zarzutów wniesionych do projektu planu, e/ doręczanie zainteresowanym wyciągu z uchwały rady dotyczących spraw wymienionych wyżej, f/ przedkładanie radzie projektu planu, przedstawianie planu wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem oraz do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym, 12/ wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego; przygotowanie projektów uchwał rady w sprawie opłat administracyjnych za te czynności, 13/ prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami wraz z odpowiedzialnością za przechowywanie oryginałów planów, jak również uchylonych i nieobowiązujących, 14/ ustalanie warunków zabudowy i ustalenia lokalizacji celu publicznego po uzyskaniu uzgodnień lub decyzji wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi, 15/ stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego w przypadkach określonych ustawą, 16/ prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, 17/ opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z odrębnymi przepisami.
W zakresie gospodarki komunalnej: 1/ prowadzenie spraw z zakresu gospodarki lokalami będącymi własnością gminy, 2/ realizacja zadań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną poprzez planowanie i organizację oświetlenia miejsc publicznych, dróg, ulic i placów, 3/ prowadzenie ewidencji dróg gminnych, wodociągów, sieci kanalizacyjnej, 4/ utrzymanie porządku i czystości w gminie, 5/ nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom, 6/ prowadzenie spraw związanych z modernizacją i remontami dróg gminnych i chodników, 7/ współpraca w zakresie remontów i modernizacji dróg powiatowych i wojewódzkich oraz chodników przy drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych.
W zakresie gospodarki nieruchomościami: 1/ prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność gminy m.in.: a/ dotyczących tworzenia i gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, b/ ustaleniem sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych, c/ związanych z obrotem tymi nieruchomościami, m.in. ich sprzedażą, zamianą, zrzeczeniem się, oddaniem w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczeniem, d/ prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu nieruchomości, e/ aktualizowanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, 2/ prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji mienia gminy, prowadzenie ewidencji mienia komunalnego nieruchomości, 3/ przygotowanie informacji dla rady o stanie mienia komunalnego zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych, 4/ zatwierdzanie projektu podziału nieruchomości.
W zakresie rolnictwa, leśnictwa i łowiectwa: 1/ aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych oraz prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem tych spisów, 2/ prowadzenie spraw związanych z rejonizacją upraw i strukturą zasiewów, 3/ prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami, 4/ współdziałanie z samorządem rolniczym, prowadzenie spraw dotyczących wyboru do izb rolniczych, 5/ współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, 6/ realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt, 7/ prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa, 8/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy - Prawo Wodne.
W zakresie ochrony środowiska, utrzymania porządku i czystości w gminie: 1/ kontrola realizacji przepisów o ochronie środowiska, między innymi w zakresie gospodarki odpadami oraz gospodarki wodno-ściekowej, 2/ wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, 3/ nadzór nad zadrzewianiem terenów gminnych i pielęgnacją zieleni, 4/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 5/ realizowanie zadań określonych w Gminnym Programie Ochrony Środowiska oraz Planie Gospodarki Odpadami, 6/ opiniowanie wniosków dotyczących zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów i programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi, 7/ opiniowanie projektów prac geologicznych.
W zakresie zamówień publicznych: 1/ prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez urząd, a w szczególności: a/ prowadzenie rejestru zgłoszonych zamówień publicznych, b/ opracowanie i przedłożenie wójtowi do akceptacji: - propozycji wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego z uzasadnieniem prawnym i faktycznym, - projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert w trybie zapytania o cenę lub projektu warunków zamówienia w przypadku zamówień wymienionych w art.15 ustawy, - propozycji zaproszenia do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, ze wskazaniem podmiotu, z którym mają być prowadzone rokowania, c/ przygotowanie treści ogłoszenia o zamówieniu, d/ wydawanie zainteresowanym wykonawcom i dostawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz prowadzenia rejestru wydanych specyfikacji, e/ organizowanie prac komisji przetargowej i czuwanie nad ich prawidłowym przebiegiem, f/ przygotowanie umowy z wykonawcą wyłonionym w toku postępowania o zamówienie publiczne, 2/ udzielanie pomocy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania przetargów, w szczególności poprzez opracowywanie projektów dokumentów wzorcowych celem usprawnienia procedury przetargowej, 3/ opracowywanie sprawozdań dla potrzeb organów gminy i instytucji zewnętrznych.
W zakresie ochrony dóbr kultury: - koordynowanie spraw związanych z ochroną zabytków.
W zakresie rozwoju gminy: 1/ rozpoznawanie programów pomocowych Unii Europejskiej oraz sporządzania stosownej dokumentacji dla ich wykorzystania i pozyskania, 2/ realizacja zadań wynikających z Planu Rozwoju Lokalnego Gminy.”
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania. |