Nnabór na stanowisko asystenta rodziny

2015-03-23 12:42:34 Ogłoszenia o naborze


Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny
 
Forma zatrudnienia: umowa zlecenia
Przewidywany termin zatrudnienia: maj 2015 r.
Okres zatrudnienia: od maja 2015 r. do grudnia 2015 r.
 

1. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
 (j.t. Dz. U. 2015 poz. 332) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. 2011 Nr 272 poz. 1608) lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych,
6) posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.
 
2. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie w pracy zawodowej na stanowisku asystenta rodziny lub na podobnym stanowisku;
2) umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej;
3) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność;
4) prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu;
5) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.
 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we współpracy z członkiem rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie i przekazywanie tej oceny kierownikowi ośrodka pomocy społecznej;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą funkcjonującym, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180,poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

4. Informacje dodatkowe:

1) praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy.
2) praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.


 5. Wymagane dokumenty:
1) CV ze zdjęciem,
2) list motywacyjny,
List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:,, Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2014 poz. 1182 ze zm.)”.
3) dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplom ukończenia studiów (oryginały lub kopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
4) dokumenty poświadczające posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy; oryginały lub kopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5) świadectwa pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy (oryginały lub kopie poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
6) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku asystenta rodziny),
7) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu osobistego,
8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne
przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,
11) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;

6. Postępowanie rekrutacyjne.
 
 Nabór przeprowadzony zostanie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy, ul. Kościuszki 2 w trzech etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
Etap II. Test wiedzy.
Etap III. Rozmowa kwalifikacyjna.
 Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętej kopercie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy, ul. Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, pokój Nr 2 lub pocztą na adres ośrodka z dopiskiem „ Nabór na stanowisko asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stopnicy” w terminie do dnia 10 kwietnia 2015 r. do godz. 13.00. Na kopercie proszę napisać numer telefonu do kontaktu. W przypadku dokumentów nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską o przyjęciu dokumentów decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy. Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
 

 /-/ Ewa Naporowska

Zobacz również: