Nabór na stanowisko urzędnicze
2019-04-25 14:46:33 Ogłoszenia o naborze
BURMISTRZ MIASTA I GMINY STOPNICA OGŁASZA KONKURS NA STANOWISKO INSPEKTORA DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
I. Określenie stanowiska pracy:
Inspektor ds. księgowości budżetowej.
II. Niezbędne wymagania od kandydatów:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku;
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nieposzlakowana opinia;
6) wykształcenie wyższe ekonomiczne;
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy.
III. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
1) znajomość zasad rachunkowości i księgowości stosowanych w jednostkach sektora finansów publicznych;
2) znajomość ustawy o finansach publicznych oraz innych aktów prawnych regulujących finansowe funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego;
3) znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej i innych przepisów obowiązujących na stanowisku pracy;
4) biegła znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office, ze szczególnym uwzględnieniem arkusza kalkulacyjnego Excel oraz programów księgowych;
5) preferowane doświadczenie w księgowości;
6) preferowana znajomość systemu Puma;
7) preferowana znajomość systemu BeSTi@;
8) dyspozycyjność, systematyczność, rzetelność, skrupulatność, dobra organizacja pracy;
9) umiejętność samodzielnego wykonywania zadań oraz odporność na stres;
10) umiejętność pracy w zespole;
11) znajomość zagadnień samorządu terytorialnego;
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) ewidencja i prawidłowe prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej wydatków urzędu gminy zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości i rozporządzeniami Ministra Finansów;
2) ewidencja i prawidłowe księgowanie wyciągu bankowego oraz sporządzanie poleceń księgowania w zakresie wydatków;
3) organizacja, kontrola formalno-rachunkowa, klasyfikowanie i dekretacja dokumentów księgowych w zakresie wydatków;
4) wstępna kontrola legalności, zasadności i celowości realizowanych wydatków budżetowych;
5) bieżące i prawidłowe ewidencjonowanie zaangażowania środków budżetowych na podstawie zawartych umów i zamówień oraz zgodnie ich z planem i wykonaniem w budżecie gminy;
6) stała analiza wydatków we właściwych podziałkach klasyfikacji budżetowej i kontrolowanie wysokości planu wydatków do faktycznego ich wykonania;
7) terminowe rozliczenie należności i zobowiązań finansowych;
8) sporządzanie na koniec okresu sprawozdawczego zestawień obrotów i sald oraz co miesięczna analiza i kontrola kont analitycznych i syntetycznych w urzędzie w zakresie wydatków;
9) wprowadzanie i czuwanie nad terminową realizacją przelewów bankowych za rachunki i faktury zgodnie z terminem ich płatności;
10) terminowe, rzetelne i zgodne z ewidencją księgową oraz z obowiązującymi przepisami sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych gminy;
11) analiza i kontrola kont rozrachunkowych urzędu, wyjaśnianie powstałych różnic,
12) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz przestrzeganie przepisów ustawy o naruszaniu dyscypliny finansów publicznych;
13) sporządzanie pism w sprawie potwierdzeń sald i uzgadnianie sald z kontrahentami;
14) współdziałanie z organami sektora finansów publicznych, bankami, urzędami oraz innymi instytucjami;
15) czuwanie nad terminowym przekazywaniem dotacji dla instytucji kultury i innych dotacji zgodnie z planem finansowym gminy;
16) formalno-rachunkowe (finansowe) i księgowe rozliczanie dotacji udzielonych z budżetu gminy;
17) prowadzenie ewidencji księgowej podatku VAT naliczonego, terminowe i prawidłowe sporządzanie częściowego rejestru zakupów VAT za dany miesiąc, uzgadnianie rejestru sprzedaży VAT za dany miesiąc oraz terminowe sporządzanie cząstkowej deklaracji VAT za dany miesiąc;
18) terminowe i prawidłowe sporządzanie zbiorczych rejestrów sprzedaży i zakupów VAT za dany miesiąc oraz terminowe wysyłanie ich do Ministerstwa Finansów plikiem JPK,
19) terminowe i prawidłowe sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT za dany miesiąc oraz jej terminowe wysyłanie do właściwego Urzędu Skarbowego drogą elektroniczną;
20) kompletowanie dokumentów księgowych w porządku systematycznym i chronologicznym nadzór nad ich należytym przechowywaniem i archiwizacja zgodnie z ustawą.
V. Warunki pracy:
1) praca w wymiarze 1 etat w Urzędzie Miasta i Gminy Stopnica;
2) praca przy komputerze;
3) zatrudnienie w ramach umowy o pracę;
4) brak windy oraz innych ułatwień dla osób niepełnosprawnych.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Stopnica, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%
VII. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV);
2) list motywacyjny;
3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie, staż pracy oraz dodatkowe kwalifikacje i umiejętności;
4) oświadczenie kandydata o dobrowolnej zgodzie na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji przez Urząd Miasta i Gminy Stopnica;
5) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
6) oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku;
7) oświadczenie o zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
8) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
VIII. Miejsce i sposób złożenia dokumentów:
Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Stopnica (pokój nr 10) lub przesłać na adres: Urząd Miasta i Gminy Stopnica ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze Inspektor ds. księgowości budżetowej w Referacie Finansowym Urzędu Miasta i Gminy Stopnica” w terminie do dnia 8 maja 2019 r. do godz. 15.00. (Uwaga: nie ma znaczenia data stempla pocztowego).
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 9 maja 2019 r., o godz. 13.00.
IX. Informacje dodatkowe:
1) oferty niekompletne lub dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane, w przypadku przesyłki liczy się chwila wpłynięcia oferty do Urzędu Miasta i Gminy (Uwaga: nie liczy się data stempla pocztowego);
2) kandydaci spełniający wymagania niezbędne zostaną powiadomieni telefonicznie o kolejnym etapie rekrutacji;
3) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.stopnica.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy Stopnica przy ul. Tadeusza Kościuszki 2;
4) Burmistrz Miasta i Gminy Stopnica zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania lub braku rozstrzygnięcia naboru;
5) dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (41) 377 98 00.
Zobacz również:
- 120 mln złotych pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich - 2024-04-02 14:01:19
- Ubój na użytek własny - 2024-04-02 13:56:26
- Ogłoszenie - 2024-03-28 11:01:40
- Podatkowa interpretacja indywidualna - 2024-03-06 14:45:44
- Strajk Rolników z terenu Gminy Stopnica - 2024-02-08 09:01:25
- Otwarty konkurs - 2024-01-15 14:48:44
- Obwieszczenie Świętokrzyskiego Konserwatora Zabytków o wydaniu decyzji pozwalającej na wykonanie badań archeologicznych w formie nadzoru archeologicznego przy inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Bosowice - 2023-12-14 13:29:20
- Wyniki konsultacji projektu uchwały - 2023-12-13 14:12:17
- Informacja o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód - 2023-12-12 15:06:11
- Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 11 grudnia 2023 r. - 2023-12-11 14:42:47