Kontrole w 2006 rokuDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2007-05-18 14:07:36

Kontrole w 2006 roku

Lp.

Data kontroli

Nazwa organu kontrolującego

Charakterystyka badanych zagadnień

Wydane zalecenia

(wystąpienia, nakazy)

1.

9-10 marca

2006r.

Państwowa Inspekcja Pracy Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy

w Kielcach

1. Prowadzenie akt osobowych

2. Aktualność badań lekarskich

3. Aktualność szkoleń wstępnych ogólnych i okresowych z zakresu bhp

4. Stosowanie przepisów prawa urlopowego

5. Wypadkowość

6. Techniczne bezpieczeństwo pracy

1. Udzielenie pracownikom urzędu zaległych urlopów za rok 2004 i 2005

2. Omówić przyczyny i okoliczności wypadku z pracownikami urzędu na dodatkowym szkoleniu z zakresu bhp

3. Powierzenie zadań służby bhp w Urzędzie Gminy kwalifikowanemu pracownikowi Urzędu zatrudnionemu przy innej pracy w Urzędzie ( wystąpienia)

1. Dokonać oceny i udokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywana pracą oraz zastosować niezbędne środki profilaktyczne zmniejszające to ryzyko

2. Poinformować pracowników urzędu o ryzyku, które wiąże się z wykonywana pracą oraz o zasadach ochrony przed tymi zagrożeniami

3. Wyremontować i wyrównać podłogę przy przejściu z klatki schodowej na parterze do korytarza prowadzącego do holu budynku gminy

4. Wyremontować i przystosować dla potrzeb gminy zniszczone pomieszczenia w podpiwniczeniu budynku gminy

5. Wyremontować i pomalować ściany i stropy w pomieszczeniu sanitarnym dla personelu

w budynku przedszkola

6. Usunąć z pomieszczenia byłej kuchni w budynku przedszkola wyparzacz do naczyń uniemożliwiający obecnie swobodne i bezpieczne dojścia do stanowisk pracy w tym pomieszczeniu

7. Zabezpieczyć przed dostępem osób nieupoważnionych tablicę bezpiecznikową usytuowaną

w korytarzu budynku przedszkola

8. Wymienić na nowe spękane płyty betonowe przykrywające kanał ciepłowniczy, na wjeździe do głównego pomieszczenia garażowego w Remizie Strażackiej

9. Zagęścić siatkę odgradzającą sprężarkę powietrzną od miejsc Przechodu i przebywania ludzi, użytkowaną w głównym pomieszczeniu garażowym Remizy Strażackiej (nakaz)

2.

22 maja 2006r.

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Busku Zdroju

Przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych w Urzędzie Gminy

1. Uzupełnić braki w oznakowaniu dróg ewakuacyjnych (kierunków ewakuacji) w budynku urzędu gminy, znakami zgodnymi z polska Normą PN-92-N/01256/02 dotyczącą znaków bezpieczeństwa

2. Dokonać aktualizacji opracowanej dla kontrolowanego obiektu instrukcji bezpieczeństwa pożarowego

3. Wykonywanie czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej w Urzędzie Gminy powierzyć osobie posiadającej odpowiednie kwalifikacje w tym zakresie

4. zapoznać zatrudnione w urzędzie gminy osoby z przepisami przeciwpożarowymi

3.

10 sierpnia 2006r.

Archiwum Państwowe

w Kielcach

Kontrola archiwum zakładowego

1. opracować instrukcję o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego

2. Założyć ewidencję wypożyczeń dokumentacji z archiwum zakładowego

3. Rozważyć możliwość przeszkolenia pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie archiwum zakładowego na kursie archiwalnym I stopnia

4.

22-24 sierpnia 2006r.

Państwowa Inspekcja Pracy Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy

w Kielcach

1. Realizacja uprzednich decyzji i wystąpień organów PIP oraz wniosków, zaleceń i decyzji organów kontroli

i nadzoru nad warunkami pracy.

2. Prawna ochrona pracy oraz wybranych zagadnień z technicznego bezpieczeństwa pracy

1. Uzupełnienie regulaminu pracy o ustalenia dotyczące:

- okresu rozliczeniowego czasu pracy,

- pory nocnej,

- sposobu informowania pracowników o ryzyku zawodowym,

- wykazu prac wzbronionych kobietom,

2. Uporządkowanie akt osobowych pracowników

3. Włączenie do akt osobowych, oświadczeń pracowników, o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień z art. 148 pkt 3, art. 178& 2 i art. 188 kodeksu pracy

4. Usunięcie z akt osobowych pracowników oryginałów dokumentów i zastąpienie ich odpisami lub kopiami

5. Włączenie dokumentów związanych z przebiegiem zatrudnienia do części B akt osobowych, natomiast dokumentów przedstawionych pracodawcy w związku z ubieganiem się o zatrudnienie do części A

6.Udostepnienie pracownikom tekstu przepisów dotyczących równego traktowania w zatrudnieniu

7. Poinformowanie pracowników na piśmie o: obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę, urlopie wypoczynkowym oraz długości okresu wypowiedzenia umowy

8. Ustalenie w umowach o pracę zawartych z pracownikami zatrudnionymi w niepełnym wymiarze czasu pracy, dopuszczalnej liczby godzin pracy ponad określony w umowach wymiar czasu pracy, których przekroczenie uprawnia pracownika, oprócz normalnego wynagrodzenia do dodatku do wynagrodzenia

9. Podawanie w treści świadectw pracy informacji dotyczącej ilości dni i godzin przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego

10. Rzetelne prowadzenie kart ewidencji czasu pracy w zakresie obejmującym prace w poszczególnych dobach

11. Niezwłoczne udzielenie 7 pracownikom urlopu wypoczynkowego, do którego nabyli prawo w roku 2004 i 2005

12. Udzielanie pracownikom urlopów wypoczynkowych w roku, w którym nabyli do nich prawo, nie później niż do końca I kwartału roku następującego po nim (wystąpienie)

1. Poddać badaniom lekarskim wstępnym 2 pracowników

2. poddać badaniom lekarskim okresowym 2 pracownice

3. Zapewnić wykonywanie zadań służby bhp zgodnie z przepisami

4-5. Poddać szkoleniu wstępnemu oraz instruktażowi stanowiskowemu z zakresu bhp 16 pracowników, w tym 14 zatrudnionych w ramach robót publicznych

6. opracować programy poszczególnych szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu bhp, określające szczegółową tematykę, formę realizacji i czas trwania szkolenia, dla poszczególnych grup stanowisk

7. Ustalić, po konsultacji

z pracownikami lub ich przedstawicielami częstotliwość i czas trwania szkolenia okresowego pracowników zatrudnionych na określonych stanowiskach pracy

8. Zapewnić sprawne żaluzje lub zasłony w oknach pomieszczeń w których zlokalizowane są stanowiska pracy wyposażone

w monitory ekranowe

5.

13-14 listopada 2006r.

Wojewoda Świętokrzyski

Kontrola projektu Z/2.26/III/3.1/298/04 p.n. Kanalizacja sanitarna w m. Stopnica ul. Źródła, ul. Kościuszki, ul. 3 Maja

nieprawidłowości nie stwierdzono

6.

27-30 listopada 2006r.

Wydział Finansowy Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego

w Kielcach

Dotacje na zadania zlecone

z administracji rządowej

nieprawidłowości nie stwierdzono



Powrót