Protokół Nr XXXII/06 z sesji z dnia 27 kwietnia 2006

Wersja do druku

Protokół Nr XXXII/06

z sesji Rady Gminy w Stopnicy odbytej w dniu 27 kwietnia 2006r.

W sesji udział wzięli:
- radni w liczbie 13 na stan 15,
- sołtysi wg listy obecności,
- Wójt Gminy Ryszard Zych,
- Z-ca Wójta Gminy Jan Stachurski,
- Sekretarz Gminy Anna Godowska,
- Skarbnik Gminy Barbara Sikorska-Judasz,
- Radca Prawny Wojciech Zręda,
- Prezes PSL Jerzy Cichoń
- Komendant Komisariatu Policji Jarosław Żak,
- Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy Jan Łukasik,
- Kierownik Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Helena Rokita.
Porządek obrad:
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy,
4.Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami Rady Gminy i przegłosowanie,
5.Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 14 marca 2006r.
6.Informacja o stanie bezpieczeństwa w gminie.
7.Sprawozdanie z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy za 2005r.
8.Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy za 2005r.
9.Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Stopnica w 2005r.
10. Interpelacje i zapytania radnych.
11. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) rozpatrzenia sprawozdania wykonania budżetu gminy Stopnica za 2005 rok oraz
udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,
- przekazanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy,
 - zapoznanie z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy oraz zgłoszenie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica za 2005 r.
- przekazanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącego udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica za 2005 rok,
b) wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w drodze darowizny ,
c) ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy,
d) zmian w budżecie gminy na 2006r. ( 3 uchwały),
e) ustanowienia ulic i zmiany podziału administracyjnego.
12.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13.Wolne wnioski i zapytania.
14.Zamknięcie sesji Rady Gminy.
Przebieg obrad:

Ad.1 Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak dokonał otwarcia XXXII sesji Rady Gminy, powitał przybyłych na sesję, stwierdził prawomocność do podejmowania uchwał.

Ad.2.Przed przystąpieniem do dyskusji nad porządkiem obrad Przewodniczący Rady Gminy zapoznał zebranych w wnioskiem Klubu Radnych Polskiego Stronnictwa Ludowego w sprawie umieszczenia w porządku obrad p-ktu dot. zmian w podziale administracyjnym sołectw: Stopnica i Wolica. Wniosek stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
W dyskusji nad wnioskiem głos zabrali:
- Wójt Gminy Ryszard Zych zapytał dlaczego wniosek w przedmiotowej sprawie nie złożono wcześniej tj. na posiedzenia stałych Komisji Rady Gminy? Zwrócił uwagę na fakt, że zmiany w podziale administracyjnym wiążą się z meldunkami mieszkańców dlatego też wskazanym byłoby przedyskutowanie problemu na posiedzeniach komisji.
- radna Ryszarda Wiśniewska - zdaniem radnej wniosek o którym mowa winien wpłynąć nie od radnych lecz od mieszkańców danego sołectwa.
- radny Romuald Kopiński zapytał jak zgodnie z prawem mają zachować się organy władzy lokalnej a jaki wpływ na podjętą decyzję będą mieć mieszkańcy. Zwrócił uwagę, że proponowane zmiany wiążą się ze zmianą zameldowania danej osoby, wymianą dowodu osobistego i innych dokumentów oraz kosztów z tym związanych.
- radny Cezary Borowiec przypomniał, że od dwóch lat składał interpelacje ustne w przedmiotowej sprawie. Zwrócił uwagę, że w złożonym wniosku chodzi o dołączenie do Stopnicy kilkunastu budynków Wolicy, zamku oraz kompleksu szkolno-sportowego które i tak położone są na gruntach Stopnicy.
- Wójt Gminy zwrócił uwagę, że powyższy problem winien być przedyskutowany również z mieszkańcami których dotyczą te zmiany, natomiast jeśli chodzi jedynie o zmianę nazewnictwa szkół można przystąpić do wprowadzenia zmian ponieważ koszty związane ze zmianą meldunku ( jak np. numeru REGON-u, NIP-u) pokryje gmina.
- radna Ryszarda Wiśniewska w swojej wypowiedzi poparła wypowiedź Wójta odnośnie przystąpienia do zmiany nazewnictwa szkół.
- Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że na temat zmian w podziale administracyjnym sołectw Stopnica i Wolica wypowiadało się również Towarzystwo Przyjaciół Stopnicy wnosząc o uregulowanie tych spraw. Ponownie poinformował, że budynki mieszkalne oraz szkół przypisane do Wolicy leżą na gruntach Stopnicy. Przypomniał, że decyzją Rady Gminy wprowadzano zmiany nazewnictwa ulic w Stopnicy lecz nie prowadzono wcześniej konsultacji z mieszkańcami tych ulic, nie dyskutowano również nad kosztami związanymi ze zmianą meldunku. Kończąc swoją wypowiedź zwrócił się do radnych o zabieranie głosu lecz na temat wprowadzenia do porządku obrad wniosku o którym mowa.
- radca prawny Wojciech Zręda poinformował, że projekt uchwały wraz z opinią prawną w przedmiotowej sprawie przygotuje na najbliższą sesję Rady Gminy natomiast rozpatrując wniosek grupy radnych można podjąć wstępnie uchwałę intencyjną.
- Przewodniczący Rady Gminy zamknął dyskusję na temat treści zgłoszonego wniosku po czym poddał pod głosowanie wniosek w sprawie umieszczenia w porządku obrad punktu dot. podjęcia uchwały intencyjnej w sprawie zmiany nazwy ulic jak we wniosku grupy radnych
Za przyjęciem wniosku głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad z uwzględnieniem przyjętego wniosku po czym przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych.

Ad.3. Protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy został wyłożony do wglądu w sali konferencyjnej Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad jego treścią.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem protokółu głosowało 13 radnych.

Ad.4.5. Wójt Gminy Ryszard Zych złożył sprawozdanie z działalności Wójta w okresie miedzy sesjami Rady Gminy oraz informację o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 14 marca 2005r.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad przedłożonym sprawozdaniem.
W dyskusji głos zabrali:
- radny Krzysztof Zych zapytał co będzie wykonane w ramach kwoty 2.000 zł zapisanej na remont kominów w budynku socjalnym?
- Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że odpowiedzi na pytanie radnego udzieli Wójt Gminy w pkt-cie wolne wnioski.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem sprawozdania głosowało 11 radnych ( radni: C. Borowiec, G. Rokosz chwilowo nieobecni)
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad informacją o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 14 marca 2006r.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem informacji głosowało 11 radnych.
Sprawozdanie oraz informacja stanowią załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.6.Informację o stanie bezpieczeństwa w gminie złożył Komendant Komisariatu Policji w Stopnicy Jarosław Żak. Informacja stanowi załącznik do niniejszego protokółu. Szczególną uwagę zwrócił na problem alkoholizmu który w wielu przypadkach wiąże się z przestępstwami takimi jak: kradzieże, przemoc w rodzinie, kierowanie samochodem pod wpływem alkoholu zagrażając w ten sposób innym użytkownikom drogi. Poinformował, że ze strony policji czynione są starania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym podkreślił, że szczególną uwagę zwrócono na użytkowników drogi prowadzących brawurową jazdę ( były mandaty karne, zatrzymano prawa jazdy).
Zabierając głos w dyskusji na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym Prezes PSL Jerzy Cichoń zgłosił propozycję zainstalowania kamer na ulicach w Stopnicy, pomalowania przejścia dla pieszych, zainstalowania lustra na skrzyżowaniu dróg przy ul. Piotrowskiego i Witosa, wymianę lampy ulicznej obok posesji p. Kozłowskiego. Innym rozwiązaniem omawianego problemu byłoby powołanie straży gminnej która wspierałaby działalność policji.
W podsumowaniu prowadzonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do Komendanta Komisariatu Policji z wnioskiem aby na czas wychodzenia młodzieży z dyskotek wzmóc patrole policji. Powyższe uzasadnił tym, że zwykle w czasie opuszczania dyskotek następuje niszczenie znaków drogowych które są niezbędnie dla użytkowników drogi a ich odnowienie pociąga za sobą zbyt duże koszty.
Ad.7. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy na 2005r.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.8. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy za 2005 rok.
Dyskusja radnych nad sprawozdaniem z działalności GOPS dotyczyła szczególnie powstających na terenie gminy problemów ludzi chorych i starszych, rozważano możliwości udzielenia im pomocy.
Kierownik GOPS p. Matusik wyjaśniła, że pobyt jednej osoby w domu pomocy społecznej to koszt od 1.560 zł do 1760 zł. miesięcznie przy czym ze świadczenia podopiecznego można jedynie zabrać 70% wysokości tego świadczenia ( co daje ok. 300 zł) pozostałe koszty pobytu pokrywane są z budżetu gminy. Poinformowała, że o skierowaniu podopiecznych do danej placówki decyduje lekarz w zależności od schorzenia . Zwróciła uwagę na fakt, że od 8 maja br. CARITAS bezpłatnie organizuje kursy dla osób które chciałyby świadczyć pomoc dla podopiecznych, jednak zatrudnienie takiej osoby również w pełni nie rozwiązałoby problemu ponieważ miejsca zamieszkania podopiecznych są często w zbyt dużej odległości stąd brak możliwości aby jedna osoba obsłużyła kilku podopiecznych.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.9. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Stopnica w 2005 roku.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.10. Interpelacje i zapytania radnych.
- radny Feliks Szczepanik zwrócił się do Wójta Gminy o podjęcie działań w zakresie remontu drogi Stopnica- Staszów i Stopnica -Oleśnicy oraz obniżenia poboczy przy tych drogach,
- radny Józef Filutko zapytał w jakim czasie planowane jest projektowanie budowy kanalizacji dla 8 miejscowości gminy Stopnica,
- radny Krzysztof Zych poruszył problem remontu zamku w Stopnicy, zwrócił się do Wójta Gminy aby przed przystąpieniem do remontu przedstawił radnym koncepcję przebudowy zamku. W dalszej wypowiedzi zwrócił uwagę na źle wykonany zjazd z remontowanej drogi Stopnica-Solec na drogę w kierunku Szklanowa.
- radny Grzegorz Rokosz poruszył problem klęskowych kredytów przyznawanych z tytułu wymarznięcia sadów, zapytał co dalej z przekształceniami gruntów pod kątem zaliczenia ich do trudnych warunków zagospodarowania.
- radny Cezary Borowiec w nawiązaniu do uchwały Rady Gminy w sprawie zagospodarowania zbiornika wodnego w Wolicy radny zwrócił uwagę, aby w warunkach przetargowych na dzierżawę określić wymogi dotyczące sposobu zagospodarowania tego zbiornika. W dalszej wypowiedzi zapytał jak przedstawia się działalność zakładu pod nazwą „Huta szkła” gdzie oferowane były miejsca pracy, kiedy zaczną być robione pasy zieleni na stadionie i na przystanku oraz w ramach jakich środków będzie to wykonane? Ponownie zwrócił się z wnioskiem o ustawienie znaku drogowego informującego o miejscowości Stopnica oraz w ramach promocji gminy o ustawienie witaczy informujących o gminie Stopnica.
- radny Grzegorz Rokosz zapytał kiedy zostaną ogłoszone przetargi na tłuczniowanie i asfaltowanie dróg?
- radny Romuald Kopiński poddał pod rozwagę problem wykonania drogi wjazdowej do Ośrodka Zdrowia w Stopnicy. Zdaniem radnego przed wydaniem zlecenia na wykonanie należałoby powołać komisję która przedstawiłaby koncepcję przebudowy tego wjazdu, ponadto dla celów bezpieczeństwa wjazd winien być wykonany z materiału nie poślizgowego. W dalszej wypowiedzi podkreślił, że jest przeciwny bezsensownemu wycinaniu drzew szczególnie kasztanowców które najbardziej oczyszczają środowisko.
- Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak poddał pod rozwagę problem remontu grobowca dr Piotrowskiego który znajduje się na cmentarzu grzebalnym w Stopnicy. W dalszej wypowiedzi zapytał czy wszystkie mieszkania w budynku socjalnym zostały zagospodarowane a jeżeli nie to jaki jest plan ich wykorzystania? Następnie zapytał jak prawnie przedstawia się sprawa meldunku mieszkańców budynku socjalnego?

Ad.11. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy Stopnica za 2005 rok oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zapoznał zebranych z treścią uchwały Nr 29/2006 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 28 marca 2006r. w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy za 2005 rok. Uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jan Kowalik przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Stopnicy z dnia 28 marca 2006 roku w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica wraz z uzasadnieniem.
Wniosek wraz z uzasadnieniem stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Gminy zapoznał zebranych z treścią uchwały Nr 46/2006 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 12 kwietnia 2006r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącego udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2005r.
W podsumowaniu przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok oraz przedłożonych opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej i wniosku Komisji Rewizyjnej wraz z uzasadnieniem Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że budżet został wykonany dobrze. Na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy szczegółowo omówiono wykonanie budżetu gminy ze zwróceniem uwagi na działy gdzie wskaźnik procentowy wykonania budżetu jest niższy. Nawiązując do wniosku Komisji Rewizyjnej zgłosił wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnymi projektami uchwały:
 - w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w drodze darowizny.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy. Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych,
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006r. (dot. zmniejszenia subwencji oświatowej) . Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok o kwotę 179,00 zł. Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok. ( dot. zmiany załącznika „Wydatki majątkowe na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi na 2006 rok”.
W nawiązaniu do treści projektu uchwały Skarbnik Gminy Barbara Sikorska-Judasz poinformowała, że kwotowo załącznik nie ulega zmianie, zmianie ulega jedynie nazwa działu i rozdziału w poz. 5 i 6 załącznika.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania.Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie ustanowienia ulic i zmiany podziału administracyjnego. Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
Podjęte przez Radę Gminy uchwały stanowią załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- w sprawie stałego zameldowania osób zajmujących mieszkania socjalne w Stopnicy radca prawny Wojciech Zręda wyjaśnił, że zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie umowy najmu mieszkania socjalnego winny być zawarte na czas oznaczony między innymi po to aby motywować mieszkające tam osoby do szukania mieszkań w celu stałego zamieszkania. Mieszkanie socjalne ma status tymczasowy. Wyjaśnił, że zameldowanie osoby na czas określony nie wpływa na udział tej osoby np. w głosowaniu. Poinformował, że jeżeli wpłyną wnioski w sprawie zameldowania na pobyt stały, należy rozpatrzyć je indywidualnie wydając stosowne decyzje.
Na kolejne interpelacje i zapytania radnych odpowiedzi udzielił Wójt Gminy Ryszard Zych informując:
- istnieje możliwość założenia kamer na Placu Piłsudskiego w Stopnicy w miarę posiadanych środków. Prowadzono już dyskusję na temat wprowadzenia kamer na obiektach szkolno-sportowych w Stopnicy lecz ze względów finansowych nie przystąpiono jeszcze do realizacji. Realnym jest wymiana lampy oświetlenia ulicznego obok posesji p. Kozłowskiego
- poinformował, że istnieje możliwość zgłaszania strat powodziowych celem uzyskania kredytów niskoprocentowych ( nie podlegają łąki),
- wnioski dotyczące naprawy nawierzchni asfaltowej drogi Stopnica – Staszów i Stopnica – Oleśnica oraz obniżenia poboczy zostaną skierowane do zarządców dróg.
- odpowiedzi na wniosek dotyczący wykonania projektu na budowę kanalizacji dla m. Suchowola, Szklanów, Szczeglin, Mietel, Mariampol, Nowa Wieś, Klępie Górne Białoborze – Hektary udzielił Zastępca Wójta Gminy Jan Stachurski informując, że przetarg został rozstrzygnięty, wpłynęły 3 oferty złożone przez: Biuro Projektowe „GAJA” w Krakowie za kwotę 305.000 zł, Zakład Ekspertyz Projektowania Oczyszczalni Ścieków w Kielcach za kwotę 158.600zł, Firma „DOMED”z Wrocławia za kwotę 206.000 zł. W wyniku przetargu wybrano najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Zakład Ekspertyz w Kielcach za kwotę 158.600 zł. Termin podpisania umowy wyznaczono na dzień 4 maja br. Termin realizacji zadania określono na 300 dni.
Zastępca Wójta Gminy udzielił informacji na temat budowy kanalizacji w m. Stopnica. Poinformował, że przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, wpłynęło 5 ofert gdzie najwyższa opiewa na kwotę 851.000 zł. najniższa 508.000 zł.
- Przewodniczący Rady Gminy zapytał czy w wymienionych miejscowościach na opracowanie projektu budowy kanalizacji ujęto m. Falęcin Stary?
- W odpowiedzi na pytanie Przewodniczącego Rady Gminy Kierownik Referatu Budownictwa Helena Rokita poinformowała, że opracowanie projektu na budowę kanalizacji zlecono dla 8 miejscowości tj. tych dla których została już opracowana i przyjęta koncepcja. Projekt na budowę kanalizacji pozostałych miejscowości (północnej części gminy) oraz Falęcina Starego zostanie zlecony po przedłożeniu i przyjęciu koncepcji. W odpowiedzi na pytanie dotyczące rozbudowy „zamku” p. Rokita zwróciła uwagę na fakt, że sprawę wytrzymałości gruntu i fundamentów zamku należy pozostawić fachowcom w tej dziedzinie, natomiast w zakresie „bryły” zamku dużo będzie narzucał konserwator zabytków. Poinformowała, że opracowany program funkcjonalno-użytkowy zostanie przedłożony Radzie Gminy do akceptacji.
Odpowiedzi na kolejne interpelacje i zapytania radnych udzielił Wójt Gminy informując:
- w zakresie przekształcenia gruntów złożono wymagane dokumenty w przedmiotowej sprawie, wstępnie zakwalifikowane zostały trzy miejscowości: Bosowice, Żerniki Dolne i Zaborze. Obecnie gmina oczekuje ostatecznej decyzji.
- przed przystąpieniem do podpisania umowy na dzierżawę zbiornika wodnego Rada Gminy zostanie poinformowana o planowanym sposobie jego zagospodarowania.
- nie jest wiadomym jak właściciel zamierza wykorzystać budynek planowany na uruchomienie tam zakładu „huty szkła”,
- planowane jest urządzenie pasów zieleni na przystanku PKS ( po wyburzonych barakach) oraz na stadionie. Wójt Gminy zwrócił się do radnych o udział w pracach komisji której celem będzie opracowanie koncepcji zagospodarowania tych placów.
- zostaną podjęte czynności w zakresie ustawienia „witaczy” natomiast wobec pracownika odpowiedzialnego za te czynności zostaną wyciągnięte konsekwencje służbowe,
- przetarg na zakup tłucznia i asfaltowanie nie został ogłoszony z uwagi na fakt, że nie wszyscy radni złożyli zapotrzebowanie w tym zakresie na swoje okręgi wyborcze,
- gmina Stopnica wystąpi do Powiatowego Zarządu Dróg w Busku-Zdroju o wydanie pozwolenia na wejście w pas drogowy celem poszerzenia wjazdu na plac gdzie znajduje się między innymi Ośrodek Zdrowia w Stopnicy.
- brak możliwości prawnych aby ze środków budżetu gminy sfinansować remont grobowca dr. Piotrowskiego, jeżeli pojawi się taka możliwość zostaną podjęte czynności w tym zakresie,
- w budynku socjalnym w Stopnicy nie zostały zagospodarowane 3 mieszkania lecz w zamierzeniach przeznaczone są dla osób mieszkających w budynku nad zalewem w Stopnicy,
- zostaną podjęte czynności w sprawie ustawienia tablicy informującej o nazwie miejscowości Stopnica,
Na kolejne interpelacje i zapytania radnych odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Gminy informując:
- zawarto umowę z wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu na remont cząstkowy nawierzchni asfaltowej drogi Stopnica-Oleśnica z tym, że część tej drogi tj.ok. 1 km planowana jest do asfaltowania. Remont cząstkowy planowany jest do wykonania w terminie do dnia 15.06.2006r.
- remont drogi Stopnica-Solec jest w trakcie realizacji tak że realnym jest poprawa zjazdu na drogę w kierunku Szklanowa. Poinformował ponadto, że za wykonywane tam prace odpowiada inspektor nadzoru i w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości powołana komisja nie odbierze danej drogi.

Ad.13 Wolne wnioski i zapytania.
- Wójt Gminy zwrócił uwagę, że na drogach gminnych również pojawiają się spękania i dziury dlatego też zwrócił się do radnych i sołtysów o zgłaszanie uszkodzonych dróg.
- Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że termin składania oświadczeń majątkowych upływa z dniem 30 kwietnia 2006r. dlatego zwrócił się do radnych o przestrzeganie tego terminu. Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił złożoną przez p. Józefa Słotę zam. Pacanów propozycję nasadzeń drzew i krzewów ozdobnych w parku w Stopnicy po czym zwrócił się do Wójta Gminy o spowodowanie wykonania szkicu planu urządzenia parku oraz stadionu.
- Wójt Gminy poinformował, że w budżecie gminy na rok bieżący zabezpieczono środki na przeprowadzenie remontu świetlicy wiejskiej w Suchowoli z udziałem środków unijnych jednak z ostatnio otrzymanych informacji wynika, że w roku bieżącym dofinansowania ze środków unijnych nie otrzymamy. Następnie Wójt Gminy zwrócił się do radnych o wskazanie na które świetlice wiejskie przeznaczyć środki zaplanowane na Suchowolę.
- Przewodniczący Rady Gminy zobowiązał Wójta Gminy do podejmowania dalszych czynności w zakresie remontu świetlic uzależniając ich kolejność od otrzymanych z zewnątrz środków.
Prezes Zarządu OSP Zdzisław Śliwa podziękował radnym za udzieloną ze środków budżetu gminy pomoc finansową (dofinansowanie zakupu samochodu oraz remontu budynku) dla jednostki OSP w Stopnicy.
- sołtys wsi Szczytniki Krystyna Walasek zapytała czy rolnicy winni już składać wnioski o zwrot kosztów za paliwo i na jaką kwotę?
- W odpowiedzi na powyższe pytanie Wójt Gminy poinformował, że z informacji które posiada gmina rolnicy winni zbierać rachunki na potwierdzenie kosztów poniesionych na zakup paliwa.
- sołtys wsi Zaborze Teresa Wróbel zapytała czy jest już odebrana droga Kargów- Kołaczkowie przez Zaborze ponieważ na całym odcinku cyt. „rozchodzi się”.
- Przewodniczący Rady Gminy- Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku-Zdroju Krzysztof Tułak poinformował, że na powyższą drogę zostaną skierowani pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg celem sprawdzenia.
- sołtys wsi Folwarki Drzazga Stanisław zgłosił wniosek o przeprowadzenie remontu nawierzchni asfaltowej drogi Kąty Stare- Kąty Nowe,

Ad.14 Z uwagi na brak dalszej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy podziękował za wzięcie udziału w sesji po czym uznał sesję za zakończoną.
Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 13.30


Protokolant:

Zofia Marzec

Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 2520

Wprowadził(a) do systemu: Mariusz Szcześniak, data: 2006-08-04 07:22:13
Opublikował(a): Mariusz Szcześniak, data publikacji: 2006-08-04 08:32:52
Ostatnia zmiana: Mariusz Szcześniak, data: 2006-08-04 08:32:52
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony