Uchwała Nr XIV/1/08 Rady Gminy Stopnica z dnia 13 marca 2008r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stopnica na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 165, art.165a, art. 166 ust. 1, art. 173 ust. 1, art. 184 ust. 1, pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 lit. a i b, 12, 13, 15, ust. 2 pkt 1, 2, 3, ust. 3, art. 188 ust. 2, pkt 1, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości: 24 245 011zł, z tego: a)dochody bieżące: 14 274 596zł b)dochody majątkowe: 10 300 415zł zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1.Wydatki budżetu gminy w wysokości: 30 459 922zł z tego: a) wydatki bieżące: 13 011 315zł w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń: 6 276 871zł dotacje: 154 000zł wydatki na obsługę długu: 2 000zł b) wydatki majątkowe: 17 448 607zł zgodnie z załącznikiem nr 2. 2.Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 (i 3a – wydatki inwestycyjne jednoroczne). 3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi w wysokości:15 628 607zł a)wydatki majątkowe: 15 628 607zł zgodnie z załącznikiem nr 4 i 4a.
§ 3
1.Deficyt budżetu gminy w wysokości 5 884 911zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1)zaciąganych kredytów w kwocie: 5 754 519zł, 2)wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie: 130 392zł. 2.Przychody budżetu w wysokości: 5 931 701zł, rozchody w wysokości: 46 790zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy: 1)ogólną w wysokści: 200 000zł, z przeznaczeniem na: a)wydatki zaplanowane w budżecie, które będą wymagały zwiększenia środków: 200 000zł,
§ 5
1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6. 2.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7. 3.Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr8.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 80 000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 136 073zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1.Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla: 1)zakładów budżetowych: przychody – 1 245 198zł, wydatki 1 242 320zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
1.Dotacje podmiotowe dla: 1)gminnych instytucji kultury na łączną kwotę: 47000zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
1.Dotacje celowe na łączną kwotę: 107 000zł, zgodnie załącznikiem nr11.
§ 9
1.Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1)przychody - 16000 zł, 2)wydatki - 30000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie: 500 000zł; 2)sfinansowanie planowanego deficytu budżetu: w kwocie: 5 754 519zł; 3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie: 46 790zł;
§ 11
Upoważnia się Wójta do: 1)zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości: 500 000zł, 2)zaciągania zobowiązań: a)na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4, b)z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku 3)dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych, 4)dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu, 5)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planach dochodów własnych tych jednostek, 6)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. |