I. Data kontroli: 9-10 marca 2006r. Nazwa organu kontrolującego: Państwowa Inspekcja Pracy Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Kielcach Charakterystyka badanych zagadnień: 1. Prowadzenie akt osobowych 2. Aktualność badań lekarskich 3. Aktualność szkoleń wstępnych ogólnych i okresowych z zakresu bhp 4. Stosowanie przepisów prawa urlopowego 5. Wypadkowość 6. Techniczne bezpieczeństwo pracy Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy):
1. Udzielenie pracownikom urzędu zaległych urlopów za rok 2004 i 2005 2. Omówić przyczyny i okoliczności wypadku z pracownikami urzędu na dodatkowym szkoleniu z zakresu bhp 3. Powierzenie zadań służby bhp w Urzędzie Gminy kwalifikowanemu pracownikowi Urzędu zatrudnionemu przy innej pracy w Urzędzie ( wystąpienia)
1. Dokonać oceny i udokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywana pracą oraz zastosować niezbędne środki profilaktyczne zmniejszające to ryzyko 2. Poinformować pracowników urzędu o ryzyku, które wiąże się z wykonywana pracą oraz o zasadach ochrony przed tymi zagrożeniami 3. Wyremontować i wyrównać podłogę przy przejściu z klatki schodowej na parterze do korytarza prowadzącego do holu budynku gminy 4. Wyremontować i przystosować dla potrzeb gminy zniszczone pomieszczenia w podpiwniczeniu budynku gminy 5. Wyremontować i pomalować ściany i stropy w pomieszczeniu sanitarnym dla personelu w budynku przedszkola 6. Usunąć z pomieszczenia byłej kuchni w budynku przedszkola wyparzacz do naczyń uniemożliwiający obecnie swobodne i bezpieczne dojścia do stanowisk pracy w tym pomieszczeniu 7. Zabezpieczyć przed dostępem osób nieupoważnionych tablicę bezpiecznikową usytuowaną w korytarzu budynku przedszkola 8. Wymienić na nowe spękane płyty betonowe przykrywające kanał ciepłowniczy, na wjeździe do głównego pomieszczenia garażowego w Remizie Strażackiej 9. Zagęścić siatkę odgradzającą sprężarkę powietrzną od miejsc Przechodu i przebywania ludzi, użytkowaną w głównym pomieszczeniu garażowym Remizy Strażackiej (nakaz)
II. Data kontroli: 22 maja 2006r Nazwa organu kontrolującego: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Busku Zdroju Charakterystyka badanych zagadnień: Przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych w Urzędzie Gminy Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy): 1. Uzupełnić braki w oznakowaniu dróg ewakuacyjnych (kierunków ewakuacji) w budynku urzędu gminy, znakami zgodnymi z polska Normą PN-92-N/01256/02 dotyczącą znaków bezpieczeństwa 2. Dokonać aktualizacji opracowanej dla kontrolowanego obiektu instrukcji bezpieczeństwa pożarowego 3. Wykonywanie czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej w Urzędzie Gminy powierzyć osobie posiadającej odpowiednie kwalifikacje w tym zakresie 4. zapoznać zatrudnione w urzędzie gminy osoby z przepisami przeciwpożarowymi
III. Data kontroli: 10 sierpnia 2006r. Nazwa organu kontrolującego: Archiwum Państwowe w Kielcach Charakterystyka badanych zagadnień: Kontrola archiwum zakładowego Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy): 1. opracować instrukcję o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego 2. Założyć ewidencję wypożyczeń dokumentacji z archiwum zakładowego 3. Rozważyć możliwość przeszkolenia pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie archiwum zakładowego na kursie archiwalnym I stopnia
IV. Data kontroli: 22-24 sierpnia 2006r.
Nazwa organu kontrolującego: Państwowa Inspekcja Pracy Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Kielcach Charakterystyka badanych zagadnień: 1. Realizacja uprzednich decyzji i wystąpień organów PIP oraz wniosków, zaleceń i decyzji organów kontroli i nadzoru nad warunkami pracy. 2. Prawna ochrona pracy oraz wybranych zagadnień z technicznego bezpieczeństwa pracy Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy): 1. Uzupełnienie regulaminu pracy o ustalenia dotyczące: - okresu rozliczeniowego czasu pracy, - pory nocnej, - sposobu informowania pracowników o ryzyku zawodowym, - wykazu prac wzbronionych kobietom, 2. Uporządkowanie akt osobowych pracowników 3. Włączenie do akt osobowych, oświadczeń pracowników, o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień z art. 148 pkt 3, art. 178& 2 i art. 188 kodeksu pracy 4. Usunięcie z akt osobowych pracowników oryginałów dokumentów i zastąpienie ich odpisami lub kopiami 5. Włączenie dokumentów związanych z przebiegiem zatrudnienia do części B akt osobowych, natomiast dokumentów przedstawionych pracodawcy w związku z ubieganiem się o zatrudnienie do części A 6.Udostepnienie pracownikom tekstu przepisów dotyczących równego traktowania w zatrudnieniu 7. Poinformowanie pracowników na piśmie o: obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę, urlopie wypoczynkowym oraz długości okresu wypowiedzenia umowy 8. Ustalenie w umowach o pracę zawartych z pracownikami zatrudnionymi w niepełnym wymiarze czasu pracy, dopuszczalnej liczby godzin pracy ponad określony w umowach wymiar czasu pracy, których przekroczenie uprawnia pracownika, oprócz normalnego wynagrodzenia do dodatku do wynagrodzenia 9. Podawanie w treści świadectw pracy informacji dotyczącej ilości dni i godzin przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego 10. Rzetelne prowadzenie kart ewidencji czasu pracy w zakresie obejmującym prace w poszczególnych dobach 11. Niezwłoczne udzielenie 7 pracownikom urlopu wypoczynkowego, do którego nabyli prawo w roku 2004 i 2005 12. Udzielanie pracownikom urlopów wypoczynkowych w roku, w którym nabyli do nich prawo, nie później niż do końca I kwartału roku następującego po nim (wystąpienie)
1. Poddać badaniom lekarskim wstępnym 2 pracowników 2. poddać badaniom lekarskim okresowym 2 pracownice 3. Zapewnić wykonywanie zadań służby bhp zgodnie z przepisami 4-5. Poddać szkoleniu wstępnemu oraz instruktażowi stanowiskowemu z zakresu bhp 16 pracowników, w tym 14 zatrudnionych w ramach robót publicznych 6. opracować programy poszczególnych szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu bhp, określające szczegółową tematykę, formę realizacji i czas trwania szkolenia, dla poszczególnych grup stanowisk 7. Ustalić, po konsultacji z pracownikami lub ich przedstawicielami częstotliwość i czas trwania szkolenia okresowego pracowników zatrudnionych na określonych stanowiskach pracy 8. Zapewnić sprawne żaluzje lub zasłony w oknach pomieszczeń w których zlokalizowane są stanowiska pracy wyposażone w monitory ekranowe
V. Data kontroli: 13-14 listopada 2006r. Nazwa organu kontrolującego: Wojewoda Świętokrzyski Charakterystyka badanych zagadnień: Kontrola projektu Z/2.26/III/3.1/298/04 p.n. Kanalizacja sanitarna w m. Stopnica ul. Źródła, ul. Kościuszki, ul. 3 Maja Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy): nieprawidłowości nie stwierdzono
VI. Data kontroli: 27-30 listopada 2006r. Nazwa organu kontrolującego: Wydział Finansowy Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach Charakterystyka badanych zagadnień: Dotacje na zadania zlecone z administracji rządowej Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy): nieprawidłowości nie stwierdzono
VII. Data kontroli: 27-28 grudnia 2006r.
Nazwa organu kontrolującego: Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach Wydział Polityki Społecznej Charakterystyka badanych zagadnień: Kontrola problemowa Ośrodka Pomocy Społecznej Wydane zalecenia(wystąpienia, nakazy): Na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej ( Dz. U.z 2004 roku, nr 64, póz. 593 ze zmianami) oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz. U. Nr 61, poz.543 ze zmianami) informuje, że przeprowadzona w dniach 27 - 28.12. 2006 roku kontrola problemowa wykazała uchybienia w zakresie funkcjonowania placówki. W związku z powyższym ^zaleca się: 1. ewidencjonowanie wniosków o udzielenie pomocy wpływających do Ośrodka Pomocy Społecznej oraz opatrywanie ich datą wpływu. 2. na odbieranych osobiście przez klientów decyzjach umieszczać dokładną datę odbioru, 3. opracować gminną strategię rozwiązywania problemów społecznych i zatwierdzić Uchwałą Rady Gminy w Stopnicy, 4. zorganizować dowóz gorącego posiłku do szkół, które nie posiadają stołówek, 5. utworzyć wyodrębnioną komórkę do realizacji świadczeń rodzinnych, -postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, zaliczki alimentacyjnej i zatrudnić pracownika, który prowadziłby powyższe sprawy, 6. wydać legitymacje pracownikom socjalnym, o których mowa w rozporządzeniu Ministra i Polityki Społecznej z dnia 19 kwietnia 2005 roku w sprawie wywiadu środowiskowego (Dz. U. Nr 77, poz.672), 7. rozważyć możliwość poprawy warunków pracy pracowników socjalnych poprzez przydzielenie dodatkowego pomieszczenia. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej, w terminie 30 dni od otrzymania wystąpienia pokontrolnego, powinien zawiadomić organ prowadzący kontrolę o sposobie wykonania w/wym. zaleceń lub o przyczynach ich niewykonania |