Zarządzenie Nr 24/06 Wójta Gminy Stopnica z dnia 29 maja 2006 roku
w sprawie organizacji, składu, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków komisji przetargowej w Urzędzie Gminy Stopnica.
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustala się organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej dla przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w Urzędzie Gminy w Stopnicy.
§ 2
1. Komisja przetargowa wykonuje czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, dla którego została powołana. 2. Wykonując czynności, o których mowa w zarządzeniu, komisja przetargowa stosuje przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177), zwanej dalej „ustawą” oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
§ 3
1. Komisję przetargową, o której mowa w § 2 ust. 1 powołuje zarządzeniem Wójt. 2. W przypadku zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 137.000 euro dla dostaw i usług i 5 278 000 euro dla robót budowlanych, komisja przetargowa powoływana jest w składzie co najmniej trzyosobowym. 3. W przypadku zamówień, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 137.000 euro dla dostaw i usług i 5 278 000 euro dla robót budowlanych, komisja przetargowa powoływana jest w składzie co najmniej pięcioosobowym. 4. Dla skuteczności czynności podejmowanych przez komisję wymagana jest obecność co najmniej połowy jej członków, z wyjątkiem otwarcia ofert. 5. Skład osobowy Komisji jest stały przez cały czas trwania postępowania przetargowego, o ile nie staną na przeszkodzie trudności obiektywne.
§ 4
1.Powołując komisję przetargową Wójt wskazuje przewodniczącego komisji przetargowej oraz sekretarza komisji przetargowej, którym jest merytoryczny pracownik wydziału, którego postępowanie dotyczy. 2. W okresie nieobecności przewodniczącego komisji przetargowej, o którym mowa w ust. 1 czynności zastrzeżone dla przewodniczącego wykonuje osoba wskazana w trybie określonym w ust. 1.
§ 5
1. Wyznaczanie osób do składu komisji przetargowej następuje w szczególności z uwzględnieniem odpowiednich kwalifikacji związanych z przedmiotem zamówienia.
§ 6
1. Komisja przetargowa przystępuje do wykonywania czynności niezwłocznie po otrzymaniu zarządzenia o powołaniu komisji oraz materiałów umożliwiających przygotowanie projektów dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania i wymaganych przepisami ustawy oraz przepisami wykonawczymi. 2. W sprawach spornych komisja przetargowa dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów „za” i „przeciw”, rozstrzyga głos przewodniczącego. 3. Członek komisji przetargowej nie może wstrzymać się od głosu. Może natomiast żądać załączenia jego pisemnego stanowiska do protokołu postępowania. 4. Komisja przetargowa, w przypadkach wymagających wiedzy specjalistycznej związanej z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, wnioskuje do Wójta o powołanie biegłych (rzeczoznawców). Przedkładany wniosek ze wskazaniem biegłego (rzeczoznawcy) musi zawierać uzasadnienie. 5. Zakończenie prac komisji przetargowej następuje z chwilą zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub unieważnienia postępowania w sprawie zamówienia publicznego.
§ 7
1. Pracą komisji kieruje przewodniczący, do którego zadań należy w szczególności: 1) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie, 2) podział prac między członków komisji przetargowej, 3) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 4) odebranie od członków komisji oraz innych osób wykonujących czynności związane z postępowaniem o zamówienie publiczne, oświadczeń o treści określonej w § 8 ust. 1. 2. Sekretarz komisji przetargowej w szczególności dokumentuje prace komisji przetargowej w formie protokołu postępowania oraz zapewnia formę pisemną postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według wymagań określonych przepisami ustawy.
§ 8
1. Członkowie komisji przetargowej, po ujawnieniu wykonawców ubiegających się lub zamierzających się ubiegać o zamówienie publiczne, składają pisemne oświadczenie, że nie podlegają wyłączeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o treści wymaganej przepisami art. 17 ust. 2 ustawy, z uwzględnieniem postanowień ust. 2. 2. W przypadku ujawnienia się w toku prowadzonego postępowania okoliczności, o których mowa w ust. 1, członek komisji obowiązany jest niezwłocznie wyłączyć się z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, powiadamiając o tym na piśmie przewodniczącego komisji przetargowej. 3. Przewodniczący komisji przetargowej ma obowiązek powiadomić Wójta o okolicznościach wskazanych w ust. 2, jak również w przypadku nie wywiązywania się przez członka komisji przetargowej z obowiązków przewidzianych przepisami ustawy oraz postanowieniami zarządzenia. 4. Wójt odwołując członka komisji przetargowej może, uwzględniając postanowienia §3 ust. 2 i 3, wskazać do składu komisji przetargowej nową osobę. 5. Czynności komisji, jeżeli zostały dokonane z udziałem członka komisji, o którym mowa w ust. 2 podlegają powtórzeniu, z zastrzeżeniem ust. 7, chyba że postępowanie powinno zostać unieważnione. 6. Postanowień ust. 5 nie stosuje się w przypadku czynności otwarcia ofert oraz tych czynności faktycznych, które nie mają wpływu na wynik postępowania. 7. Postanowienia ust. 3-5 stosuje się odpowiednio, gdy członek komisji zostanie wyłączony z powodu niezłożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, lub złoży oświadczenie niezgodne z prawdą.
§ 9
1.Komisja przetargowa przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia Wójtowi, w szczególności: 1) propozycję trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem, 2) projekt ogłoszenia lub zaproszenia wymaganego dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 3) propozycję listy wykonawców, do których mogłoby być skierowane zaproszenie, wraz z podaniem kryteriów kwalifikacji na listę, 4) projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Wójt zatwierdza przedłożone dokumenty z uwzględnieniem postanowień ust. 3-4. 3. Wójt odmawia zatwierdzenia projektów dokumentów, o których mowa w ust. 1, jeżeli w jej ocenie są one niezgodne z przepisami ustawy i przepisami wykonawczymi, a w szczególności postanowienia w nich zawarte nie gwarantują wyboru najkorzystniejszej oferty lub są niekorzystne dla Zamawiającego. Odmowa zatwierdzenia musi zawierać pisemne uzasadnienie. W tym przypadku ma odpowiednie zastosowanie postanowienie § 10 ust. 3. 4. Zatwierdzenie dokumentów określonych w ust. 1 przez Wójta stanowi podstawę do rozpoczęcia postępowania w sprawie zamówienia publicznego poprzez odpowiednio skierowanie ogłoszenia, zaproszenia do składania ofert lub negocjacji oraz wydania wykonawcom odpowiednich dokumentów wymienionych w ust. 1, według zasad określonych przepisami ustawy.
§ 10
1. Przeprowadzając postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego komisja przetargowa w szczególności: 1)przygotowuje projekt wyjaśnień dotyczących treści dokumentacji udostępnianej wykonawcom ubiegającym się lub zamierzającym się ubiegać o udzielenie zamówienia publicznego, 2)wnioskuje o wprowadzenie zmian do dokumentacji, o której mowa w pkt 1, 3)wnioskuje o przedłużenie terminu do składania ofert, 4)prowadzi negocjacje z wykonawcami w przypadkach przewidzianych ustawą, 5)dokonuje otwarcia ofert, 6)dokonuje oceny ofert oraz wnioskuje o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą, 7)wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych w ustawie, 8)ocenia, na podstawie przyjętych kryteriów, oferty nie podlegające odrzuceniu, 9)wnioskuje o przedłużenie terminu związania ofertą, w tym terminu ważności wadium, 10)przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania w przypadkach określonych w ustawie, 11)przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest. 2. Wójt akceptuje i podpisuje dokumenty, o których mowa w ust. 1 przekazywane uczestnikom postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zatwierdza wybór najkorzystniejszej oferty, jeżeli czynności dokonane w postępowaniu są zgodne z przepisami ustawy i przepisami wykonawczymi lub zatwierdza wniosek o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie danego zamówienia. 3. W przypadku gdy czynności, o których mowa w ust. 2 zostaną dokonane z naruszeniem przepisów prawa, Wójt po stwierdzeniu zaistnienia takich okoliczności, unieważnia je i poleca komisji powtórzenie tych czynności. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością unieważnienia postępowania, postępowanie unieważnia się.
§ 11
1. Dokumentacja z prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzona jest w oparciu o wzory dokumentów określone w ustawie. 2. W sprawach nie uregulowanych zarządzeniem mają zastosowanie przepisy ustawy.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. |