Protokół Nr XXV/05

Wersja do druku

 Protokół Nr XXV/05

z sesji Rady Gminy w Stopnicy odbytej w dniu 25 kwietnia 2005r.

W sesji udział wzięli:
- radni w liczbie 15 na stan 15 wg listy obecności,
- sołtysi wg listy obecności,
- Wójt Gminy Ryszard Zych,
- Zastępca Wójta Gminy Jan Stachurski,
- Sekretarz Gminy Anna Godowska,
- Skarbnik Gminy Barbara Sikorska-Judasz,
- Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy Jan Łukasik,
- Komendant Komisariatu Policji w Stopnicy Jarosław Żak,
- Radca Prawny Wojciech Zręda,
- Kierownik Referatu Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Helena Rokita.
Otwarcie sesji nastąpiło o godz. 9.00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy.

Porządek obrad

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy.
4. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami Rady Gminy i przegłosowanie.
5. Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 29 marca 2005r.
6. Informacja o stanie bezpieczeństwa w gminie,
7. Sprawozdanie z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy za 2004r.
8. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy za 2004r.
9. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i gminnego programu przeciwdziałania narkomanii w 2004r.
10. Interpelacje i zapytania radnych.
11. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy Stopnica za 2004 rok oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,
- przekazanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy,
- zapoznanie z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy oraz zgłoszenie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica za 2004r.
- przekazanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącego udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica za 2004 rok.
b) zmian w budżecie gminy na 2005 rok ( 3 uchwały)
c) programu opieki nad zabytkami na lata 2005-2008,
d) zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane dla obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków,
e) ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy.
12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i zapytania.
14. Zamkniecie sesji Rady Gminy.

Przebieg obrad:

Ad.1. Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak dokonał otwarcia XXV sesji Rady Gminy, powitał przybyłych na sesję. Stwierdził prawomocność do podejmowania uchwał.
Przed przystąpieniem do kolejnego punktu porządku obrad minutą ciszy uczczono pamięć zmarłego papieża Jana Pawła II.

Ad.2. Do przesłanego radnym porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy zgłosił wniosek o uzupełnienie porządku o podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok, po czym otworzył dyskusję nad ustaleniem porządku obrad.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem porządku obrad uwzględniając powyższy wniosek głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu .

Ad.3. Protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy został wyłożony do wglądu w sali konferencyjnej Urzędu Gminy. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad jego treścią. Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem protokółu głosowało 15 radnych.

Ad.4.5. Wójt Gminy Ryszard Zych złożył sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Stopnica w okresie miedzy sesjami Rady Gminy oraz informację o realizacji uchwał podjętych na sesji w dniu 29 marca 2005 roku.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad treścią przedłożonego sprawozdania.
W dyskusji głos zabrali:
- radny Krzysztof Zych zapytał czy unieważniono przetarg na asfaltowanie drogi Wolica-Podlasek?
W odpowiedzi na pytanie radnego Wójt Gminy Ryszard Zych poinformował, że przetarg na wymienioną drogę będzie unieważniony z uwagi na wysoki koszt tego zadania i brak pokrycia finansowego poinformował również, że na wymienioną drogę zostanie ogłoszony nowy przetarg.
- radny Czesław Sztuk zapytał ile kosztuje 1 m ² asfaltu zgodnie z przeprowadzonym przetargiem?
W odpowiedzi na pytanie radnego Wójt Gminy poinformował, że zgodnie z przeprowadzonym przetargiem 1 m² asfaltu będzie kosztował ok. 24,40 zł.
W nawiązaniu do prowadzonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że Rada Gminy podjęła decyzję o podziale zawartych w budżecie gminy środków na drogi dzieląc je w równej wysokości dla każdego radnego. W związku z powyższym zakres robót wskazany przez radnego winien odpowiadać wysokości przydzielonych środków.
Z uwagi na fakt, że dalsza dyskusja odbiegała od treści przedłożonego sprawozdania Przewodniczący Rady Gminy zaproponował aby dyskusję tą przenieść do wolnych wniosków.
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem sprawozdania.
Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. (radny Czesław Zych chwilowo nieobecny).
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad informacją o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 29 marca 2005r.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem informacji głosowało 14 radnych.
Sprawozdanie oraz informacja stanowią załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.6. Komendant Komisariatu Policji w Stopnicy Jarosław Żak złożył informację o stanie bezpieczeństwa w gminie.
Informacja w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
W prowadzonej dyskusji nad przedłożonym sprawozdaniem poruszone przez radnych problemy dotyczyły następujących spraw:
- poprawy stanu bezpieczeństwa użytkowników dróg (szczególnie Plac Piłsudskiego w Stopnicy gdzie prowadzone są wyścigi samochodowe),
- zwiększenie patroli policji na drogach szczególnie w okresie powrotu młodzieży z dyskotek, z uwagi na niszczenie znaków drogowych,
- podjęcia czynności ze strony Policji w zakresie zapobiegania narkomanii na terenie szkoły,
- uporządkowania parkingu przy targowicy poprzez umieszczenie odpowiednich znaków (pomalowanie pasów) w celu sprawnego parkowania samochodów.
W nawiązaniu do poruszonych problemów Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że nie wprowadzenie znaków ograniczających prędkość jazdy lecz przestrzeganie ustawionych znaków drogowych spowoduje poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi. Poinformował ponadto, że w myśl obowiązujących przepisów wprowadzono zakaz ustawiania progów zwalniających na drogach przelotowych z których korzystają między innymi pojazdy takie jak: straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
W odpowiedzi na poruszone przez radnych problemy Komendant Komisariatu Policji
Jarosław Żak poinformował:
- obecność policjanta przy szkole spowoduje, że w danym dniu nie będzie prowadzona sprzedaż narkotyków, podobnie obecność policjanta na ulicy spowoduje, że w danej chwili użytkownicy drogi stosować będą obowiązujące przepisy. Ponadto wejście policjanta na teren szkoły może nastąpić jedynie na wniosek Dyrektora Szkoły.
- pomimo kilkakrotnych interwencji ze strony policji w dalszym ciągu młodzież wracająca z dyskotek niszczy znaki drogowe, dlatego postanowiono szczególnie w godzinach powrotu młodzieży zwiększyć patrole policji.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji przystąpiono do głosowania nad przedłożonym sprawozdaniem. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnymi sprawozdaniami:

Ad.7. Z działalności Zakłady Gospodarki Komunalnej w Stopnicy za 2004 r.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych.\

Ad.8.Z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy za 2004r. Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych.

Ad 9. Z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i gminnego programu przeciwdziałania narkomanii w Gminie Stopnica w 2004 r. Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych.
Przyjęte sprawozdania stanowią załącznik do niniejszego protokółu.

Ad.10. Interpelacje i zapytania radnych.
- radny Rafał Mazur zapytał ile ton tłucznia przewieziono na parking w Żernikach Dolnych, dlaczego nie podjęto żadnych kroków w zakresie: czyszczenia drogi w Żernikach Dolnych która planowana jest pod tłuczniowanie oraz wymiany stolarki okiennej w budynku świetlicy wiejskiej?
- radny Czesław Sztuk – radny zwrócił się z prośbą o uzupełnienie przedłożonych wykazów dotyczących umorzeń podatku i odsetek oraz zleceń z wolnej ręki.
- radny Krzysztof Zych zapytał dlaczego nie wystąpiono z pismem do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wydanie pozwolenia na budowę przystanku PKS w Podlasku oraz dlaczego projektant projektujący kanalizację nie uzgadnia pewnych spraw z mieszkańcami ( jak np. określenie miejsca lokalizacji przepompowni)?
- radny Czesław Sztuk zapytał w jakich miejscowościach planowana jest budowa chodników (przy drodze krajowej) i czy wykonana jest już tam kanalizacja?
- radny Grzegorz Rokosz zgłosił wniosek o podjęcie czynności zmierzających do usunięcia krzaków z poboczy i rowów przy drogach powiatowych w Strzałkowie i Kucharach.
- radny Cezary Borowiec zapytał czy istnieje możliwość zatrudnienia dozorcy obiektów szkolnych w Stopnicy?

Ad.11. Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak zapoznał radnych z uchwałą Nr 27/2005 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 7 kwietnia 2005r. w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy za 2004 rok, po czym otworzył dyskusję nad treścią sprawozdania z wykonania budżetu gminy. Z uwagi na brak dyskusji Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jan Kowalik zapoznał radnych z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy oraz zgłosił wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2004 rok.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zapoznał radnych z Uchwałą Nr 36/2005 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 18 kwietnia 2005r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącym udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2004 rok.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji po odczytaniu projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy Stopnica za 2004 rok oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnymi projektami uchwał:
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok o ogólną kwotę 15.800 zł.
W nawiązaniu do kolejnego projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r. gdzie planowane jest wprowadzenie zmian w dziale 801 oświata i wychowanie, radny Cezary Borowiec ponownie zwrócił się z wnioskiem o przeznaczenie środków na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników referatu oświaty za wykonywanie dodatkowych czynności polegających na przyjmowaniu i kompletowaniu wniosków o przyznanie stypendium.
W związku z tym, że wniosek radnego dotyczył kolejnego projektu uchwały dyskusję nad jego treścią przeniesiono do dalszej części porządku obrad.
Po odczytaniu projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnymi projektami uchwał:
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r. o ogólną kwotę 227.357 zł.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005r. o ogólną kwotę 24.739 zł
W dyskusji nad projektem uchwały głos zabrali:
- Przewodniczący Rady Gminy przypomniał treść wniosku zgłoszonego przez radnego Cezarego Borowca w sprawie naliczenia pracownikom oświaty dodatkowego wynagrodzenia za czynności związane z przyjmowaniem i kompletowaniem wniosków o stypendium.
- W nawiązaniu do zgłoszonego wniosku Wójt Gminy poinformował, że brak wykładni prawnej co do naliczenia i wypłaty wynagrodzeń za czynności związane z przyjmowaniem wniosków o stypendium, w przedmiotowej sprawie trwają dyskusje. Przypomniał, że na wypłatę stypendium za okres I kwartału 2005r gmina Stopnica otrzymała dotację w kwocie 7.757 zł. Poinformował ponadto, że jeżeli będą możliwości prawne wówczas zostaną skierowane środki na wypłatę wynagrodzenia dla osób które wykonały tą pracę.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnymi projektami uchwał:
- w sprawie uchwalenia programu opieki nad zabytkami dla Gminy Stopnica na lata 2005-2008.
W dyskusji głos zabrali:
- radna Ryszarda Wiśniewska zgłosiła wniosek o uzupełnienie treści programu opieki nad zabytkami dla Gminy Stopnica na lata 2005-2008 o zapis „wszystkie obiekty małej architektury sakralnej w pozostałych miejscowościach na terenie gminy”
- Kierownik Referatu Budownictwa Helena Rokita poinformowała, że podczas opiniowania programu Konserwator zabytków zawnioskował o uzupełnienie programu
o budynki (mieszkalne, gospodarcze) wpisane do rejestru zabytków. Po sprawdzeniu faktycznego stanu w terenie o zapisane w rejestrze zabytków budynki poszerzono program. Również na wniosek konserwatora zabytków uzupełniono program o obiekty małej architektury sakralnej nie ujęte w pierwotnym opracowaniu programu.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radną Ryszardę Wiśniewską . Za przyjęciem wniosku głosowało 15 radnych.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad projektem uchwały w sprawie zasad i trybu postępowania, udzielania i sposobu rozliczania dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane dla obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków.
W dyskusji głos zabrali:
- radny Cezary Borowiec zapytał, czy prywatni właściciele budynków ujętych w programie wiedzą, że ich budynki są zabytkami.
- w odpowiedzi na pytanie radnego Sekretarz Gminy Anna Godowska poinformowała, że przed ujęciem budynków w rejestrze zabytków obiekty te były sprawdzone w terenie i odpowiednio zakwalifikowane.
Z uwagi na brak dalszej dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
Przed przystąpieniem do dyskusji nad kolejnym projektem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że w wyniku dyskusji prowadzonych na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy członkowie Komisji zgłosili wniosek o podwyższenie dla Wójta Gminy miesięcznego wynagrodzenia o 8 %. Poinformował ponadto, że w myśl obowiązujących przepisów Wójt Gminy nie pobiera nagród pieniężnych jak również wstrzymana zostanie wypłata dodatkowego rocznego wynagrodzenia t.j. „13”.
- radny Czesław Sztuk zapytał w jakiej wysokości dotychczas pobierał miesięczne wynagrodzenie ora w jakiej wysokości proponowane jest nowe wynagrodzenie?
- radny Stanisław Kozera zwrócił uwagę, że podwyżka dla Wójta Gminy to również waloryzacja wynagrodzenie tak jak dla pozostałych pracowników
W odpowiedzi na pytanie radnego Sztuka Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że dotychczasowe wynagrodzenie Wójta Gminy wynosiło: zasadnicze – 4.430 zł, dodatek funkcyjny – 1.490 zł, dodatek specjalny – 1.776zł, dodatek za wysługę lat- 886 zł., natomiast wynagrodzenie proponowane to : zasadnicze – 4.560 zł, dodatek funkcyjny- 1.530 zł, dodatek specjalny - 2.253 zł, dodatek za wysługę lat- 912 zł.
Z uwagi na brak dyskusji, po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania.Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych.

Ad.12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
W odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych Wójt Gminy poinformował:
- w sprawie ilości tłucznia dowiezionego na remont parkingu w Żernikach Dolnych poinformował, że na ten cel gmina przekazała dotację dla Parafii w Kargowie. Na kolejne pytania dotyczące: oczyszczenia drogi celem przygotowania jej do remontu poinformował, że problem ten winien leżeć w gestii mieszkańców wsi natomiast sprawa wymiany stolarki okiennej przedłuża się w czasie z uwagi na fakt, że wniosek w przedmiotowej sprawie złożono zbyt późno.
- w sprawie budowy przystanku w m. Podlasek poinformował, że wystąpiono z pismem do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wydanie pozwolenia na ustawienie w pasie drogowym przystanku PKS oraz znaków – „witacze”. Na pytanie dotyczące projektowania kanalizacji poinformował, że istnieje możliwość prowadzenia konsultacji z projektantem gdzie należy zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące budowy.
- w sprawie budowy chodnika przy drodze krajowej poinformował, że planowana jest budowa chodnika w m. Wolica gdzie już wykonano kanalizację a następnie w m. Smogorzów (na odcinku od drogi do Topoli do drogi do Konar) gdzie chodnik planowany jest do wykonania w pasie drogowym, natomiast kanalizacja projektowana jest poza pasem drogowym.
- w sprawie założenia lampy oświetlenia ulicznego na ul. Polnej w Stopnicy poinformował, że w ramach środków zawartych w budżecie gminy na zakup energii elektrycznej oraz inwestycje związane z oświetleniem nierealnym jest przyjęcie do realizacji w roku bieżącym zgłoszonego wniosku. W celu wprowadzenia pewnych oszczędności w tym dziale Wójt Gminy zwrócił się do radnych o podjęcie decyzji odnośnie czasu włączenia oświetlenia ulicznego proponując rezygnację włączenia oświetlenia ulicznego w godzinach rannych tj. od 5.00 do świtu, w dalszej wypowiedzi poddał pod rozwagę wyłącznie co drugiej lampy oświetlenia ulicznego ( w linii prostej).
W wyniku prowadzonej dyskusji radni nie wnieśli sprzeciwu co do wyłączenia oświetlenia ulicznego w godzinach rannych oraz wyłączenia co drugiej lampy.
W odpowiedzi na kolejne pytanie dotyczące zatrudnienia dozorcy obiektów szkolnych Wójt Gminy poinformował, że w przedmiotowej sprawie prowadził rozmowy z Dyrektorem Gimnazjum gdzie wstępnie omówiono sposób zabezpieczenia przyjmując dwa warianty tj. założenie urządzeń elektronicznych lub zatrudnienie ochroniarzy. Problem ten jest w dalszym ciągu do przedyskutowania.
- w sprawie uzupełnienia wykazów osób którym umorzono podatek oraz wydanych zleceń z wolnej ręki poinformował, że radny otrzyma pisemną informację w przedmiotowej sprawie.
- w sprawie uporządkowania parkingu przy targowicy przypomniał, że miejscem wyznaczonym przez Radę Gminy na prowadzenie handlu jest plac targowy oraz strona północna Placu Piłsudskiego. Poinformował ponadto, że dla korzystających z parkingu zostaną wprowadzone oznaczenia ( pomalowane linie),
- w sprawie wycięcia krzaków w pasie drogowym drogi powiatowej w m. Strzałków i Kuchary odpowiedzi udzielił Przewodniczący Rady Gminy informując, że wykonanie powyższego leży w gestii Powiatowego Zarządu Dróg, jednak w celu przyspieszenia wykonania prac zwrócił się do radnych o wskazanie organizacji społecznej jak np. jednostkę OSP która za odpłatnością wykona zlecone zadanie.

Ad.13. Wolne wnioski i zapytania.
- radny Rafał Mazur zwrócił się z prośbą o udzielenie na piśmie odpowiedzi na zapytanie radnego zgłoszone w interpelacjach i zapytaniach radnych.
- w nawiązaniu do budowy kanalizacji m. Konary, Smogorzów, Podlasek, Topola a następnie kosztów eksploatacji kanalizacji Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że opracowany przez projektanta projekt winien być przedstawiony Radzie celem przedyskutowania. W sprawie oświetlenia ulicznego zwrócił uwagę, że celowym byłoby uzupełnienie na terenie gminy brakujących pojedynczych lamp.
- w nawiązaniu do opracowanego projektu na budowę kanalizacji m. Konary, Smogorzów, Podlasek, Topola Wójt Gminy poinformował, że zamiarem jest opracowanie koreferatu dla tej inwestycji tj. zlecenie innemu projektantowi sprawdzenie zasadności zastosowanych technologii.
- sołtys wsi Suchowola Maj Marek zapytał dlaczego w 2004r. do miejscowości Suchowola na plan 1410 t tłucznia przewieziono 730 t.
- mieszkaniec wsi Czyżów Teofil Dresel występując w imieniu jednostki OSP zwrócił się z prośbą o udzielenie pomocy finansowej przy modernizacji budynku OSP w Czyżowie oferując wykonanie przez mieszkańców wielu prac w czynie społecznym, natomiast występując w imieniu rodziców dzieci Szkoły Podstawowej w Czyżowie zwrócił się z prośbą o dofinansowanie remontu budynku szkoły polegającym na przebudowie instalacji c.o. w celu uzyskania pewnych oszczędności finansowych w okresie zimowych. Również przy remoncie budynku szkoły wiele prac planowane jest do wykonania w czynie społecznym.
- sołtys wsi Mariampol-Borek Dziura Czesław zgłosił wniosek o dokończenie asfaltowania drogi Mietel –Mariampol.
- w nawiązaniu do wypowiedzi p. Dresla Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się o określenie wielkości środków niezbędnych do wykonania poszczególnych zadań, odnosząc się do asfaltowania drogi Mietel-Mariampol poinformował, że zadanie to będzie wykonane pod warunkiem, że zostało ujęte w przetargu. Następnie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do radnych, sołtysów oraz mieszkańców gminy o informowanie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy o powstaniu jakichkolwiek awarii wodociągowych. Przekazanie takich informacji spowoduje szybkie usunięcie awarii.

Ad.14. Z uwagi na brak dalszej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy podziękował za wzięcie udziału w sesji, po czym uznał sesję za zakończoną.
Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 13.00.

 

Protokolant

Zofia Marzec

 

 


 

Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1800

Wprowadził(a) do systemu: Mariusz Szcześniak, data: 2005-09-30 11:50:57
Opublikował(a): Mariusz Szcześniak, data publikacji: 2005-09-30 12:15:37
Ostatnia zmiana: Mariusz Szcześniak, data: 2005-09-30 12:15:37
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony