Protokół Nr VII/07

Wersja do druku

Protokół Nr VII/07

z sesji Rady Gminy w Stopnicy odbytej w dniu 24 kwietnia 2007r.

W sesji udział wzięli:
- radni w liczbie 13 na stan 15,
- sołtysi wg listy obecności,
- Radny Rady Powiatu Teofil Dresel,
- Przedstawiciel Rady Powiatu Świętokrzyskiej Izby Rolniczej w Busku-Zdroju, Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy – Jan Łukasik,
- Komendant Komisariatu Policji w Stopnicy Tomasz Rybus,
- Wójt Gminy Ryszard Zych,
- Zastępca Wójta Gminy Jan Stachurski,
- Sekretarz Gminy Anna Godowska,
- Skarbnik Gminy Barbara Sikorska-Judasz.
Otwarcie sesji nastąpiło w sali konferencyjnej Urzędu Gminy o godz. 900.
Tematyka sesji:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3.  Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy.
4. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami Rady Gminy i przegłosowanie.
5. Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 20 marca 2007 roku.
6. Informacja o stanie bezpieczeństwa w gminie.
7. Informacja z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy za 2006 rok,
8. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy za 2006 rok.
9. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w gminie Stopnica w roku 2006.
10. Sprawozdanie z realizacji planu gospodarki odpadami dla Gminy Stopnica.
11. Interpelacje i zapytania radnych.
12. Podjęcie uchwał w sprawie:
      a/ absolutorium dla Wójta Gminy,
          - rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy Stopnica za 2006 rok,
          -przekazanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o
           sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy,
          -zapoznanie z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy oraz
           zgłoszenie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium  
           Wójtowi Gminy Stopnica za 2006 rok,
          - przekazanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wniosku
            Komisji Rewizyjnej dotyczącego udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy
            Stopnica za 2006 rok,
       b/  zmian w budżecie gminy na 2007 rok ( 4 uchwały),
c/  zmiany Załącznika do uchwały Nr XXXIV/24/06 w sprawie określenia zakresu i formy  informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Stopnica za pierwsze półrocze roku budżetowego,
d/ celowości zabezpieczenia środków finansowych w budżecie w ramach wkładu własnego niezbędnego do rzeczowej realizacji w latach 2007-2013 inwestycji pn.
 „Remont drogi gminnej Nr 003933T Góra-Bosowice”
e/ upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy w Stopnicy do wykonania zadań wynikających z ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.  
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski i zapytania.
15. Zamknięcie sesji Rady Gminy.
Przebieg sesji:
Ad.1. Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak dokonał otwarcia VII sesji Rady Gminy, powitał przybyłych na sesję, stwierdził prawomocność do podejmowania uchwał.
Ad.2. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad po czym otworzył dyskusję nad jego treścią.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych.
Ad.3. Protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy został wyłożony do wglądu w sali konferencyjnej Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad jego treścią.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem protokółu głosowało 13 radnych.
Ad.4. 5. Wójt Gminy Ryszard Zych złożył sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami Rady Gminy oraz informację o realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 20 marca 2007r.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad treścią sprawozdania.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad treścią informacji.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem informacji głosowało 13 radnych.
Sprawozdanie oraz informacja stanowią załącznik do niniejszego protokółu.
Ad.6. Komendant Komisariatu Policji w Stopnicy Tomasz Rybus przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa w gminie oraz udzielił odpowiedzi na pytania radnych dotyczące bezpieczeństwa na terenie gminy. Informacja o stanie bezpieczeństwa stanowi załącznik do niniejszego protokółu. Podczas prowadzonej dyskusji szczególną uwagę zwrócono na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie Stopnicy jak również całej gminy ze szczególnym zwróceniem uwagi na drogi z których korzysta młodzież wracająca z dyskotek.
Ad.7. Kolejne informacje  i sprawozdania zapisane w porządku obrad radni otrzymali w materiałach na sesję Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad informacją z działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Stopnicy za 2006r.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania.Za przyjęciem informacji głosowało 13 radnych. Informacja stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad.8. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy za 2006 rok.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad.9. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w gminie Stopnica w roku 2006.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad.10. Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z realizacji planu gospodarki odpadami dla Gminy Stopnica.
Z uwagi na brak dyskusji przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem sprawozdania glosowało 13 radnych. Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad.11. Interpelacje i zapytania radnych.
- radny Jerzy Cichoń zapytał czy przystąpiono już do realizacji zgłoszonych przez niego na poprzednich sesjach Rady Gminy wniosków?. W dalszej wypowiedzi poddał pod rozwagę problem uporządkowania terenu przylegającego do parkingu za Kościołem.
-  radny Cezary Borowiec zapytał czy prowadzone były rozmowy z p. Skarbnik na temat wygospodarowania w budżecie gminy środków na zajęcia wyrównawcze dla dzieci i czy realnym jest uruchomienie tych środków w nowym roku szkolnym.
- radny Krzysztof Zych zapytał czy planowane jest wykonanie oświetlenia ulicznego w m. Podlasek na które opracowano już projekt.
- radny Józef Wach zgłosił wniosek o zabezpieczenie studzienek kanalizacyjnych w m. Wolica ( brak pokryw).
- radny Grzegorz Rokosz zapytał na co zostaną przeznaczone środki zapisane w budżecie gminy na drogi ponieważ nie prowadzone są żadne przetargi, oraz jakie podjęto czynności w zakresie budowy kanalizacji dla pozostałych miejscowości gminy Stopnica.
- Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak poinformował, że od mieszkańców Stopnicy ul.Kilińskiego wpłynął wniosek w sprawie podjęcia działań dotyczących zakończenia  budowy parkingu obok ul. Kilińskiego. W dalszej wypowiedzi poruszył problem podłączenia do kanalizacji 5 budynków w Kątach Starych (za Klasztorem), oraz zapytał kiedy zostanie zakupione wyposażenie i kiedy zostanie uruchomiony kort  tenisowy.
- radny Czesław Sztuk – nawiązując do wcześniej prowadzonych dyskusji na temat budowy kanalizacji przypomniał, że zgłaszał wnioski o przyjęcie koncepcji budowy kanalizacji grawitacyjnej, natomiast w wyjątkowych przypadkach ( 1-2 budynki) projektować kanalizację pompową. Przypomniał, że Rada Gminy przegłosowała wniosek w sprawie budowy kanalizacji grawitacyjno-pompowej i takie zlecenie otrzymał projektant. Ostatnio odbyło się spotkanie kilku radnych z projektantem który na zadane pytanie czy istnieje możliwość budowy kanalizacji grawitacyjnej a wyjątkowych przypadkach pompowej poinformował, że otrzymał zlecenie na opracowanie projektów kanalizacji grawitacyjno-pompowej i takie projekty przygotowuje. W związku z powyższym radny Sztuk zwrócił się do Wójta Gminy o przeprowadzenie rozmowy z projektantem i o ewentualną zmianę treści umowy. Zdaniem radnego usytuowanie terenu gdzie projektowana jest kanalizacja w 90% odpowiada budowie kanalizacji grawitacyjnej.
- radny Krzysztof Zych zgłosi wniosek o zmianę projektu budowy kanalizacji w m.  Szklanów na grawitacyjną.
Ad.12 Podjęcie uchwał.
Przed przystąpieniem do dyskusji nad sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy Przewodniczący Rady Gminy Krzysztof Tułak zapoznał radnych z treścią uchwały Nr 21/2007 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 12 kwietnia 2007r. w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy za 2006 rok, oraz Uchwałą Nr 22/2007 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 13 kwietnia 2007r. w sprawie przekazania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącego udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica. 
Uchwały stanowią załącznik do niniejszego protokółu.
Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jan Kowalik zapoznał radnych z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy oraz zgłosił wniosek komisji o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Stopnica za 2006 rok. Opinia oraz wniosek stanowią załącznik do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad treścią sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.
- radna Ryszarda Wiśniewska zapytała czy istnieje możliwość odpisu wykazanych zaległości w podatku od nieruchomości i czy są to zaległości naliczone od upadłego zakładu?
- w odpowiedzi na pytanie radnej radca prawny Wojciech Zręda poinformował, że nie umorzono jeszcze postępowania upadłościowego, z chwilą otrzymania decyzji o umorzeniu zaległość ta zostanie odpisana.
- radny Cezary Borowiec zapytał czy powołano Komisję do kontroli wymiaru podatku od nieruchomości i czy podjęto czynności w zakresie poprawy ściągalności zaległego podatku?
- w nawiązaniu do pytania radnego prowadzonej przez radnych dyskusji Skarbnik Gminy Barbara Sikorska-Judasz poinformowała, że zgłoszono wierzytelności w postępowaniu upadłościowym w stosunku do dwóch osób prawnych na ok. 300.000 zł. Na bieżąco wysyłane są upomnienia i tytuły wykonawcze na zalegających.
- w uzupełnieniu do wypowiedzi p. Skarbnik, Wójt Gminy poinformował, że z zakresów czynności pracowników referatu finansowego wynikają obowiązki prowadzenia kontroli związanych z wymiarem podatku i kontrole te rozpoczną się z chwilą powrotu do pracy pracowników referatu którzy zgodnie z zaleceniem PIP przebywają na zaległych urlopach wypoczynkowych.
- Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę na fakt, że od kilku lat Rada Gminy obniża stawki podatków co ma znaczny wpływ na dochody gminy. Podkreślił, że pomimo obniżonego dochodu na uwagę zasługuje również udzielanie pomocy finansowej  organizacjom społecznym jak np. jednostkom OSP działającym na terenie gminy. Przypomniał, że pozytywną decyzją Rady było udzielenie pomocy w zakresie dożywiania dzieci w stołówce szkolnej.
- radny Feliks Szczepanik zgłosił wniosek o przystąpienie do głosowania nad udzieleniem absolutorium Wójtowi Gminy.
Po odczytaniu projektu uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnymi projektami uchwał:
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok polegających na zwiększeniu dochodów i wydatków budżetowych  o kwotę 43.440 zł.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok polegających na zwiększeniu dochodów i wydatków budżetowych o kwotę 16.548 zł. oraz zmniejszeniu dochodów i wydatków budżetowych o kwotę 1.808 zł.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok polegających na zwiększeniu dochodów i wydatków budżetowych o kwotę 4.500 zł oraz przeniesieniu wydatków budżetowych między paragrafami o kwotę 17.864 zł.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. polegających na przeniesieniu wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami o kwotę 20.000 zł.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie zmiany Załącznika do uchwały Nr XXXIV/24/06 w sprawie określenia  zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Stopnica za pierwsze półrocze roku budżetowego.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
- w sprawie celowości zabezpieczenia środków finansowych w budżecie w ramach wkładu własnego niezbędnego do rzeczowej realizacji w latach 2007-2013 inwestycji pn. „Remont drogi gminnej Nr 003933T Góra-Bosowice”.
W dyskusji nad projektem uchwały głos zabrali:
- radny Czesław Sztuk zapytał czy na terenie gminy tylko ta droga spełnia wymogi do ubiegania się o przydział środków z zewnątrz oraz zgłosił propozycję przeglądu wszystkich dróg (w tym również dróg powiatowych).
- w nawiązaniu do wypowiedzi radnego Sztuka Wójt Gminy Ryszard Zych poinformował, że projekt uchwały dotyczący remontu drogi przygotowano na wniosek pracownika urzędu odpowiedzialnego za drogi. Poinformował również, że w przedmiotowej sprawie prowadził rozmowy z radnymi na posiedzeniach stałych komisji jednak do dnia sesji nie wpłynął żaden wniosek.                      
- radny Krzysztof Zych poinformował, że do pracownika tut. Urzędu zgłaszał wniosek o przyjęcie do realizacji inwestycji pn.” remont dróg Smogorzów-Konary, Konary – Sułkowice”
- radny Stanisław Kozera poinformował, że również zgłaszał wniosek o przyjęcie do realizacji inwestycji pn.„remont drogi Smogorzów-Topola”. Radny poinformował, że droga ta nie spełnia wymaganych kryteriów lecz jest niezbędna z uwagi na dojazd dzieci do szkoły.
W nawiązaniu do prowadzonej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę na fakt, że parametry dróg które trzeba spełnić aby złożyć wniosek określają stosowne  rozporządzenia. Poinformował, że przed przystąpieniem do złożenia wniosku należy opracować i złożyć „fiszki”. W związku z tym, że inwestycje drogowe planowane do realizacji z udziałem środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego określono na lata 2007-2013 Przewodniczący Rady Gminy zgłosił propozycję przeprowadzenia analizy wszystkich dróg pod kątem ustawowych wymogów. W dalszej wypowiedzi poinformował, że z uwagi na ograniczone środki finansowe nie zostaną również wykonane wszystkie zgłoszone do remontu drogi powiatowe.     
Z uwagi na brak dalszej dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad kolejnym projektem uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy w Stopnicy do wykonywania zadań wynikających z ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
Z uwagi na brak dyskusji po odczytaniu projektu uchwały przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
Podjęte przez Radę Gminy uchwały stanowią załącznik do niniejszego protokółu.
Ad.13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Wójt Gminy informując:
- w wyznaczeniu miejsc parkingowych na Placu Piłsudskiego w Stopnicy winna brać udział powołana komisja lub radni z terenu Stopnicy. Koncepcję w przedmiotowej sprawie już opracowano.
- w najbliższym czasie zostanie wykonane oznakowanie przejść dla pieszych na Placu Piłsudskiego w Stopnicy.
- w zakresie zainstalowania progów zwalniających na ul. 3-go Maja i Placu Piłsudskiego nie podejmowano żadnych czynności ponieważ w tej sprawie brak jednomyślności w Radzie,
- zainstalowanie lustra na skrzyżowaniu ulic Witosa i Piotrowskiego nastąpi z chwilą zapisania kosztów z tym związanych w budżecie gminy,
- trwają rozmowy na temat zakupu tablicy informacyjnej celem ustawienia jej w parku,
- zapewnienie całodobowego oświetlenia ulic w Stopnicy nastąpi z chwilą podjęcia przez Radę Gminy takiej decyzji,
- Siedziba Gminnego Ośrodka Kultury planowana jest w budynku Zamku w Stopnicy dlatego też niecelowym byłoby przeznaczenie z budżetu gminy środków na remont budynku Kina, zatrudnienie osób itp.
- sprawa zainstalowania monitoringu na Placu Piłsudskiego i na przystanku autobusowym w Stopnicy omawiana była podczas posiedzeń Komisji nad projektem budżetu gminy na 2007r. jednak decyzją komisji wykonanie powyższego wykreślono z projektu budżetu.
- wykonanie oświetlenia drogi krajowej na odcinku od CPN-u do skrzyżowania z drogą w kierunku Staszowa nastąpi w najbliższym czasie ponieważ inwestycja ta jest już po przetargu,
- budowę chodnika na ul. 3-go Maja zapisano w budżecie gminy na 2007r. i jej  realizacja nastąpi z chwilą zatrudnienia osób z Biura Pracy, 
- budowę chodnika przy drodze powiatowej w kierunku Oleśnicy oraz chodnika przy drodze wojewódzkiej w kierunku Staszowa nie zapisano do realizacji w budżecie gminy na 2007r.   
- w roku bieżącym planowane jest dokończenie asfaltowania ulicy Źrodła,
- urządzenie placu zabaw na osiedlu Witosa obecnie jest nierealne ponieważ działka gminna na której planowano urządzenie placu zabaw decyzją Rady Gminy została sprzedana. Istnieje natomiast możliwość urządzenia placu zabaw przy przedszkolu w Stopnicy.
- planowane jest uporządkowanie trenu przylegającego do parkingu za kościołem tj. zagospodarowanie skarpy, uporządkowanie rzeki Stopniczanki.
-  w czasie zatwierdzania nowych projektów organizacyjnych szkół prowadzone będą rozmowy z Dyrektorami na temat dodatkowych środków na zajęcia pozalekcyjne które winny być przyznane w oparciu o przedłożone programy,
W nawiązaniu do wypowiedzi Wójta Gminy radny Cezary Borowiec zwrócił uwagę, że wniosek który zgłaszał dotyczył wygospodarowania w budżecie gminy środków z przeznaczeniem na zajęcia wyrównawcze dla dzieci słabszych.
Odpowiadając na kolejne interpelacje i zapytania radnych Wójt Gminy poinformował:
- wykonanie oświetlenia ulicznego w Podlasku nastąpi z chwilą zapisania tej inwestycji w budżecie gminy,
- w najbliższym czasie zostanie zlecone projektowanie kanalizacji dla pozostałych miejscowości gminy Stopnica,
- nie wykonano kanalizacji do kilku budynków w Katach Starych (za Klasztorem)  ponieważ jeden z mieszkańców nie wyraził zgody na przejście przez jego działkę, jednak po uzyskaniu zgody istnieje możliwość wpisania tej inwestycji do budżetu gminy w celu jej realizacji,
-  zakupiono siatkę na kort tenisowy która w najbliższym czasie zostanie założona,
- odbyło się spotkanie przewodniczących stałych Komisji Rady Gminy z projektantem kanalizacji na temat przyjętej w projekcie koncepcji budowy kanalizacji. W związku z tym, że Rada Gminy podjęła decyzję o przystąpieniu do budowy kanalizacji mieszanej  (grawitacyjno-pompowej) takie zlecenie projektant otrzymał.
Ad.14 Wolne wnioski i zapytania.
- Jerzy Cichoń poinformował, że wnioski które zgłaszał to wnioski mieszkańców Stopnicy które mogą być poparte podpisami. Zdaniem radnego koncepcję rozwiązania danego problemu winien wskazać pracownik Urzędu Gminy a nie radny.
- w nawiązaniu do wniosków złożonych przez radnego Jerzego Cichonia Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że nie wszystkie wnioski mogą być zrealizowane z uwagi na obowiązujące przepisy w danym zakresie jak np. założenie progów zwalniających w celu ograniczenia prędkości jazdy.
- radny Józef Fiutko zgłosił wniosek o wygospodarowanie w budżecie gminy środków na pokrycie kosztów zorganizowania nauki tańca w świetlicy działającej przy Szkole Podstawowej w Klępiu Górnym,
- radny Czesław Sztuk zwrócił uwagę, że podczas spotkania radnych z projektantem budowy kanalizacji projektant poinformował, że opracowywany projekt jest zgodny ze zleceniem które otrzymał od gminy ponieważ w treści zlecenia określono opracowanie  projektu kanalizacji grawitacyjno-pompowej. Zdaniem radnego należało opracować projekt na budowę kanalizacji grawitacyjnej a w wyjątkowych przypadkach z racji usytuowania terenu pompowej. Zwrócił uwagę, że nie radny lecz projektant winien uzasadniać potrzebę wykonania kanalizacji pompowej na danym odcinku budowy kanalizacji.
- radny Rady Powiatu Teofil Dresel w imieniu Zarządu OSP podziękował Wójtowi i Radzie Gminy za wsparcie finansowe jednostek OSP działających na terenie gminy.
- sołtys wsi Konary Marek Kosmala zgłosił wniosek o wykreślenie z rejestru zabytków budynku oznaczonego nr 7 położonego w Konarach.
Ad.15. Z uwagi na brak dalszej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy podziękował za udział w sesji po czym uznał sesję za zakończoną.
Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 13.00


Protokolant:

Zofia Marzec

Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1211

Wprowadził(a) do systemu: Mariusz Szcześniak, data: 2007-07-17 12:03:35
Opublikował(a): Mariusz Szcześniak, data publikacji: 2007-07-17 12:10:28
Ostatnia zmiana: Mariusz Szcześniak, data: 2007-07-17 12:10:28
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony