Wersja do druku

Zamawiający:

Gmina Stopnica

Adres:
ul. Kościuszki 2
28-130 Stopnica

Kontakt:
tel. 41-3779-800, fax. 41-3779-606
E-mail:gmina@stopnica.pl
Strona www: www.stopnica.pl

Numer ID: 798

Data publikacji:
2024-10-10 16:38:00

Przedmiot: Gmina Stopnica prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Stopnica”.

Treść przetargu:

Ort.271.1.40.2024

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

Przedmiot: Gmina Stopnica prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Stopnica”.

 

1.  NAZWA  I  ADRES  ZAMAWIAJĄCEGO:

Gmina Stopnica

28-130 Stopnica,  ul. Tadeusza Kościuszki 2,  województwo świętokrzyskie

tel.  41 3779 800, faks  41 3779 606,  e-mail : przetargi@stopnica.pl

2.      TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:

Zaproszenie do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 130 000 zł netto

3.      OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu Planu Ogólnego Miasta i Gminy Stopnica, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130).

Gmina Stopnica jest położona w województwie świętokrzyskim, powiat buski.

Gmina znajduje się w zasięgu m.in.: Solecko-Pacanowskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, Chmielnicko-Szydłowskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, Szanieckiego Parku Krajobrazowego, Otulinie Szanieckiego Parku Krajobrazowego, Szanieckim Obszarze Chronionego Krajobrazu oraz Obszaru Natura 2000.

Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: ok 12 543 ha.

Opracowanie należy wykonać zgodnie z  obowiązującymi przepisami w dacie sporządzania przedmiotowej dokumentacji planistycznej oraz zmianami do tych przepisów, w szczególności z uwzględnieniem postanowień:

          ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130),

          Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. poz. 2758).

          Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. poz. 1916 z późn. zm.).

          Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.).

          Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).

          Ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 214).

          Uchwały nr XXXVII/4/2024 RADY MIEJSKIEJ W STOPNICY z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego miasta i gminy Stopnica

          zgodnie z przepisami innych ustaw i rozporządzeń związanych z problematyką planowania przestrzennego

 

W ramach zakresu prowadzonego postępowania Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do:

·       wykonania inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania,

·       przygotowania na każdym etapie procedury wymaganych przepisami zawiadomień, pism, ogłoszeń, obwieszczeń, wykazów, zestawień, wystąpień, projektów uchwał itp. niezbędnych do wykonania czynności określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

·       wykonanie analizy złożonych wniosków, sporządzenie ich wykazu, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem,

·       pisemne ustosunkowanie się do wszystkich wniosków wniesionych przez biorących czynny udział w postępowaniu, przedstawienie Zamawiającemu rekomendacji co do sposobu ich uwzględnienia, wprowadzenie ich do projektu.

·       przygotowanie projektu planu ogólnego wraz z uzasadnieniem (części tekstowe, graficzne, dane przestrzenne itp.) oraz prognozę oddziaływania na środowisko (z uwzględnieniem złożonych wniosków, sugestii, propozycji składanych przez Zamawiającego oraz uwzględniając wymagane przepisami ustalenia innych dokumentów/strategii,

·       przygotowanie kompletu dokumentów niezbędnych do uzyskania uzgodnień i opinii organów/instytucji  w tym komisji GKUiA,

·       dokonanie analizy i opracowanie wykazu uzyskanych opinii i uzgodnień wraz z ewentualnym wprowadzeniem korekt wynikających z uzyskanych uzgodnień i opinii w projekcie planu ogólnego oraz ewentualnego powtórzenia procedury w niezbędnym zakresie

·       udział w posiedzeniach GKUiA w Stopnicy

·       udziału fizycznego w spotkaniach otwartych, panelach eksperckich, warsztatach, przygotowania ankiet i geoankiet, zbieraniu uwag, związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);

·       sporządzanie analizy wniesionych uwag do projektu planu wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia oraz ewentualnym wprowadzeniu korekt do projektu planu ogólnego

·       sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierających w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem

·       opracowanie danych przestrzennych do planu na różnych etapach procedury a wynikające z ustawy o planowaniu przestrzennym w tym art. 67a ustawy.

·       kompletowanie dokumentacji formalno-prawnej w ciągu całego okresu sporządzania projektu planu ogólnego w celu przedłożenia jej do Wojewody Świętokrzyskiego

·       w przypadku potrzeby powtórzenia określonych czynności planistycznych na poszczególnym etapie procedury Wykonawca zobowiązuje się do ponowienia niezbędnych czynności jak również do opracowania niezbędnych dokumentów w ramach niniejszej umowy

·       opracowanie strategicznej prognozy oddziaływania na środowisko wraz z pisemną informacją, w jaki sposób i w jakim zakresie zostały uwzględnione w projekcie planu ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko zgodnie z przepisami ustawy a w szczególności art. 42 pkt 2 i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

·       Wykonawca jest zobowiązany do udziału w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenie procedury w określonym zakresie);

·       ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego;

·       Wykonawca odpowiada za koordynację prawidłowości przebiegu procedury planistycznej oraz na ewentualne żądanie bierze udział w spotkaniach z Zamawiającym,

·       Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia

·       współdziałanie stron przy wykonywaniu prac z najwyższą starannością. W szczególności Wykonawca zobowiązuje się do wykorzystania swej wiedzy fachowej z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, zaś Zamawiający zobowiązuje się do udostępniania wszelkich koniecznych materiałów, przekazania pisemnej akceptacji otrzymanej koncepcji Planu, terminowego odbioru prac i zapłaty wynagrodzenia

·       wykonawca zamówienia odpowiedzialny jest za prawidłowe sporządzenie i skompletowanie dokumentacji planistycznej zgodnie z ustawą u.p.z.p., do przedstawieniu wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem i ogłoszeniu uchwały w wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.

 

Wymagalny termin realizacji zamówienia: 16 miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

4.      MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

Ofertę należy złożyć w formie:

1) pisemnej wg załączonego formularza, w Biurze Obsługi, Urzędu Miasta i Gminy
w Stopnicy, ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, parter, lub

2)  elektronicznej wg załączonego formularza  na adres e-mail: przetargi@stopnica.pl

nie później niż do dnia 18 października 2024  roku do godziny: 10:00.

Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą brały udziału w wyborze najkorzystniejszej oferty.

Niezależnie od wyboru formy złożenia oferty, oferty które wpłynął muszą być podpisane przez osoby uprawnione.

5. WYBÓR OFERENTA I ZAWARCIE UMOWY:

1. Termin do którego wykonawca będzie związany złożoną ofertą wynosi 30 dni od dnia składania ofert

2. Za najkorzystniejszą ofertę uważa się ofertę z najniższą ceną brutto.

3. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej lub e-maila.

 


Załączone pliki
Zal.1.Formularz_oferty_plan_o.docFormularz oferty (Zal.1.Formularz_oferty_plan_o.doc - 58.368 KB)
Data publikacji: 2024-10-10 16:42:09 Redaktor: Krzysztof Rogala
Zal_2_projekt_umowy_plan_o.docProjekt umowy (Zal_2_projekt_umowy_plan_o.doc - 84.48 KB)
Data publikacji: 2024-10-10 16:42:42 Redaktor: Krzysztof Rogala

Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 126
Wprowadził do systemu: Krzysztof Rogala, data: 2024-10-10 16:38:00
Opublikował: Krzysztof Rogala, data publikacji: 2024-10-10 16:42:49
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu