Zamawiający:
Gmina Stopnica
Adres:
ul. Kościuszki 2
28-130 Stopnica
Kontakt:
tel. 41-3779-800, fax. 41-3779-606
E-mail:gmina@stopnica.pl
Strona www: www.stopnica.pl
Numer ID: 798
Data publikacji:
2024-10-10 16:38:00
Przedmiot: Gmina Stopnica prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Stopnica”.
Treść przetargu:
Ort.271.1.40.2024
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Przedmiot: Gmina Stopnica prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Stopnica”.
1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Gmina Stopnica
28-130 Stopnica, ul. Tadeusza Kościuszki 2, województwo świętokrzyskie
tel. 41 3779 800, faks 41 3779 606, e-mail : przetargi@stopnica.pl
2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zaproszenie do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 130 000 zł netto
3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu Planu Ogólnego Miasta i Gminy Stopnica, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130).
Gmina Stopnica jest położona w województwie świętokrzyskim, powiat buski.
Gmina znajduje się w zasięgu m.in.: Solecko-Pacanowskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, Chmielnicko-Szydłowskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, Szanieckiego Parku Krajobrazowego, Otulinie Szanieckiego Parku Krajobrazowego, Szanieckim Obszarze Chronionego Krajobrazu oraz Obszaru Natura 2000.
Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: ok 12 543 ha.
• ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130),
• Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. poz. 2758).
• Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. poz. 1916 z późn. zm.).
• Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.).
• Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112).
• Ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 214).
• Uchwały nr XXXVII/4/2024 RADY MIEJSKIEJ W STOPNICY z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego miasta i gminy Stopnica
• zgodnie z przepisami innych ustaw i rozporządzeń związanych z problematyką planowania przestrzennego
W ramach zakresu prowadzonego postępowania Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do:
· wykonania inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania,
· przygotowania na każdym etapie procedury wymaganych przepisami zawiadomień, pism, ogłoszeń, obwieszczeń, wykazów, zestawień, wystąpień, projektów uchwał itp. niezbędnych do wykonania czynności określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
· wykonanie analizy złożonych wniosków, sporządzenie ich wykazu, przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem,
· pisemne ustosunkowanie się do wszystkich wniosków wniesionych przez biorących czynny udział w postępowaniu, przedstawienie Zamawiającemu rekomendacji co do sposobu ich uwzględnienia, wprowadzenie ich do projektu.
· przygotowanie projektu planu ogólnego wraz z uzasadnieniem (części tekstowe, graficzne, dane przestrzenne itp.) oraz prognozę oddziaływania na środowisko (z uwzględnieniem złożonych wniosków, sugestii, propozycji składanych przez Zamawiającego oraz uwzględniając wymagane przepisami ustalenia innych dokumentów/strategii,
· przygotowanie kompletu dokumentów niezbędnych do uzyskania uzgodnień i opinii organów/instytucji w tym komisji GKUiA,
· dokonanie analizy i opracowanie wykazu uzyskanych opinii i uzgodnień wraz z ewentualnym wprowadzeniem korekt wynikających z uzyskanych uzgodnień i opinii w projekcie planu ogólnego oraz ewentualnego powtórzenia procedury w niezbędnym zakresie
· udział w posiedzeniach GKUiA w Stopnicy
· udziału fizycznego w spotkaniach otwartych, panelach eksperckich, warsztatach, przygotowania ankiet i geoankiet, zbieraniu uwag, związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
· sporządzanie analizy wniesionych uwag do projektu planu wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia oraz ewentualnym wprowadzeniu korekt do projektu planu ogólnego
· sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierających w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem
· opracowanie danych przestrzennych do planu na różnych etapach procedury a wynikające z ustawy o planowaniu przestrzennym w tym art. 67a ustawy.
· kompletowanie dokumentacji formalno-prawnej w ciągu całego okresu sporządzania projektu planu ogólnego w celu przedłożenia jej do Wojewody Świętokrzyskiego
· w przypadku potrzeby powtórzenia określonych czynności planistycznych na poszczególnym etapie procedury Wykonawca zobowiązuje się do ponowienia niezbędnych czynności jak również do opracowania niezbędnych dokumentów w ramach niniejszej umowy
· opracowanie strategicznej prognozy oddziaływania na środowisko wraz z pisemną informacją, w jaki sposób i w jakim zakresie zostały uwzględnione w projekcie planu ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko zgodnie z przepisami ustawy a w szczególności art. 42 pkt 2 i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
· Wykonawca jest zobowiązany do udziału w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenie procedury w określonym zakresie);
· ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego;
· Wykonawca odpowiada za koordynację prawidłowości przebiegu procedury planistycznej oraz na ewentualne żądanie bierze udział w spotkaniach z Zamawiającym,
· Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, kosztów i terminów wykonania przedmiotu zamówienia
· współdziałanie stron przy wykonywaniu prac z najwyższą starannością. W szczególności Wykonawca zobowiązuje się do wykorzystania swej wiedzy fachowej z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, zaś Zamawiający zobowiązuje się do udostępniania wszelkich koniecznych materiałów, przekazania pisemnej akceptacji otrzymanej koncepcji Planu, terminowego odbioru prac i zapłaty wynagrodzenia
· wykonawca zamówienia odpowiedzialny jest za prawidłowe sporządzenie i skompletowanie dokumentacji planistycznej zgodnie z ustawą u.p.z.p., do przedstawieniu wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem i ogłoszeniu uchwały w wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Wymagalny termin realizacji zamówienia: 16 miesięcy od dnia podpisania umowy.
4. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Ofertę należy złożyć w formie:
1) pisemnej wg załączonego formularza, w Biurze
Obsługi, Urzędu Miasta i Gminy
w Stopnicy, ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, parter, lub
2) elektronicznej wg załączonego formularza na adres e-mail: przetargi@stopnica.pl
nie później niż do dnia 18 października 2024 roku do godziny: 10:00.
Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą brały udziału w wyborze najkorzystniejszej oferty.
Niezależnie od wyboru formy złożenia oferty, oferty które wpłynął muszą być podpisane przez osoby uprawnione.
5. WYBÓR OFERENTA I ZAWARCIE UMOWY:
1. Termin do którego wykonawca będzie związany złożoną ofertą wynosi 30 dni od dnia składania ofert
2. Za najkorzystniejszą ofertę uważa się ofertę z najniższą ceną brutto.
3. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej lub e-maila.
Załączone pliki |
Formularz oferty (Zal.1.Formularz_oferty_plan_o.doc - 58.368 KB) | |
Data publikacji: 2024-10-10 16:42:09 Redaktor: Krzysztof Rogala | |
Projekt umowy (Zal_2_projekt_umowy_plan_o.doc - 84.48 KB) | |
Data publikacji: 2024-10-10 16:42:42 Redaktor: Krzysztof Rogala |
Opublikował: Krzysztof Rogala, data publikacji: 2024-10-10 16:42:49
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu