Regulamion GOPSDo druku
Wersja archiwalna z dnia 2006-02-10 10:33:30

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy

§ 1

Nadzór  merytoryczny nad działalności  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy spełnia Wojewoda Kielecki w zakresie zadań zleconych , a w zakresie zadań własnych  - Rada Gminy .

§ 2

Obszarem działania Gminnego Osrodka Pomocy Społecznej jest teren gminy Stopnica .

§ 3

W  skład  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wchodzą :
- kierownik ,
- pracownicy socjalni ,

§ 4

Kierownik nadzoruje całość prowadzonych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zadań i odpowiada za prawidłową ich realizację przed Zarządem Gminy .

§ 5

Rejon działania pracownika socjalnego ustala  kierownik uwzględniając lokalne uwarunkowania i potrzeby  z  zapewnieniem  należytej dostępności świadczeń .

§ 6

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  podejmuje działalność  organizatorską w zakresie pomocy społecznej , a w szczególności odpowiada za :
- diagnozowanie i ocenę  potrzeb jednostek , grup lub środowisk wymagających interwencji socjalnej ,
- udzielanie i organizowanie  świadczeń pomocy społecznej ;  pieniężnych  w naturze i w usługach ,
- współpracę z samorządem mieszkańców  w sprawach rozpoznania i organizacji zaspokojenia potrzeb ,
- organizowanie działalności w zakresie spraw opiekuńczo- wychowawczych ,
- współpracę i koordynację działań na rzecz  zaspokojenia potrzeb osób wymagających pomocy , prowadzonych  przez organizacje społeczne .

§ 7

Do zadań kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej należy :
- koordynacja i nadzór nad pracą pracowników socjalnych ,
- przygotowanie materiałów dotyczących rozeznania i oceny potrzeb pomocy społecznej , sporządzanie gminnego bilansu potrzeb i środków ,
- planowanie  środkow finansowych na świadczenia  środowiskowej pomocy społecznej ,
- ocena problemów społecznych terenu i przedstawienia propozycji ich rozwiązania ,
- analiza i ocena realizacji planu zaspokojenia potrzeb oraz oraz skuteczności świadczeń pomocy  ,
- współpraca z organizacjami  oraz mobilizowanie środowisk  lokalnych do podejmowania działań na rzecz pomocy społecznej ,
- przedstawianie  Wójtowi  gminy informacji i sprawozdań  dotyczących zakresu występujących na rzecz pomocy społecznej i świadczonej pomocy.

§ 8

Pracownik Socjalny w rejonie swego działania realizuje zadania w zakresie :
- rozpoznania i diagnozy socjalnej potrzeb mieszkańców  rejonu , przy wykorzystaniu informacji samorządu mieszkańców oraz organizacji społecznych ,
- sporządzanie indywidualnych planów zaspokojenia stwierdzonych potrzeb,
- kompletowanie i potwierdzanie dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń pomocy społecznej ,
- współdziałania z placówkami służby zdrowia , a w szczególności  z lekarzami i pilęgniarkami środowiskowymi w sprawach dotyczących organizacji  opieki środowiskowej i rehabilitacji .



Powrót