Wersja archiwalna z dnia 2006-02-10 10:33:30
|
REGULAMIN ORGANIZACYJNY Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy
§ 1
Nadzór merytoryczny nad działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stopnicy spełnia Wojewoda Kielecki w zakresie zadań zleconych , a w zakresie zadań własnych - Rada Gminy .
§ 2
Obszarem działania Gminnego Osrodka Pomocy Społecznej jest teren gminy Stopnica .
§ 3
W skład Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wchodzą : - kierownik , - pracownicy socjalni ,
§ 4
Kierownik nadzoruje całość prowadzonych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zadań i odpowiada za prawidłową ich realizację przed Zarządem Gminy .
§ 5
Rejon działania pracownika socjalnego ustala kierownik uwzględniając lokalne uwarunkowania i potrzeby z zapewnieniem należytej dostępności świadczeń .
§ 6
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej podejmuje działalność organizatorską w zakresie pomocy społecznej , a w szczególności odpowiada za : - diagnozowanie i ocenę potrzeb jednostek , grup lub środowisk wymagających interwencji socjalnej , - udzielanie i organizowanie świadczeń pomocy społecznej ; pieniężnych w naturze i w usługach , - współpracę z samorządem mieszkańców w sprawach rozpoznania i organizacji zaspokojenia potrzeb , - organizowanie działalności w zakresie spraw opiekuńczo- wychowawczych , - współpracę i koordynację działań na rzecz zaspokojenia potrzeb osób wymagających pomocy , prowadzonych przez organizacje społeczne .
§ 7
Do zadań kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej należy : - koordynacja i nadzór nad pracą pracowników socjalnych , - przygotowanie materiałów dotyczących rozeznania i oceny potrzeb pomocy społecznej , sporządzanie gminnego bilansu potrzeb i środków , - planowanie środkow finansowych na świadczenia środowiskowej pomocy społecznej , - ocena problemów społecznych terenu i przedstawienia propozycji ich rozwiązania , - analiza i ocena realizacji planu zaspokojenia potrzeb oraz oraz skuteczności świadczeń pomocy , - współpraca z organizacjami oraz mobilizowanie środowisk lokalnych do podejmowania działań na rzecz pomocy społecznej , - przedstawianie Wójtowi gminy informacji i sprawozdań dotyczących zakresu występujących na rzecz pomocy społecznej i świadczonej pomocy.
§ 8
Pracownik Socjalny w rejonie swego działania realizuje zadania w zakresie : - rozpoznania i diagnozy socjalnej potrzeb mieszkańców rejonu , przy wykorzystaniu informacji samorządu mieszkańców oraz organizacji społecznych , - sporządzanie indywidualnych planów zaspokojenia stwierdzonych potrzeb, - kompletowanie i potwierdzanie dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń pomocy społecznej , - współdziałania z placówkami służby zdrowia , a w szczególności z lekarzami i pilęgniarkami środowiskowymi w sprawach dotyczących organizacji opieki środowiskowej i rehabilitacji .
|