Wersja archiwalna z dnia 2006-02-10 10:56:08
|
Zarządzenie Nr 100/05 Wójta Gminy Stopnica z dnia 22 listopada 2005r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych znajdujących się na wyposażeniu Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych gminy
Na podstawie § 8 ust.2-4 Instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanego w księgach rachunkowych, stanowiącej załącznik do Zarządzenia Nr 14/97 Wójta Gminy Stopnica z dnia 29 grudnia 1997r. w sprawie przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych, których gospodarkę prowadzi Urząd Gminy w Stopnicy zarządza się, co następuje:
§ 1
Zarządza się przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w: 1/ Urzędzie Gminy w Stopnicy, 2/ Jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych w: Bosowicach, Czyżowie, Mietlu, Smogorzowie, Stopnicy Suchowoli, 3/ świetlicach wiejskich w: Czyżowie, Klępiu Dolnym, Klępiu Górnym, Suchowoli, Szczytnikach Żernikach Dolnych
przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie: 1/ Przewodnicząca – Anna Godowska – Sekretarz Gminy, 2/ Zastępca Przewodniczącej – Barbara Bielat – Inspektor 3/ Członek – Zofia Marzec – Inspektor
oraz zespoły spisowe: 1/ Zespół Spisowy w składzie: - Maria Brońska - Inspektor - Anastazja Matusik – Kierownik GOPS dokona spisu z natury środków trwałych oraz wyposażania Urzędu Gminy,
2/ Zespół spisowy w składzie: - Józef Janusiewicz – Inspektor - Mariusz Szcześniak - Informatyk dokona spisu z natury środków trwałych i wyposażenia: - jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych w: Bosowicach, Czyżowie, Mietlu, Smogorzowie, Stopnicy i Suchowoli, - świetlic wiejskich w Czyżowie, Klępiu Dolnym, Klępiu Górnym, Suchowoli, Szczytnikach i Żernikach Dolnych,
3/ Zespół spisowy w składzie: - Mirosław Siekierski – Inspektor - Zofia Marzec – Inspektor dokona spisu: gruntów, budowli i budynków, środków pieniężnych na rachunkach bankowych, należności i zobowiązań, druków ścisłego zarachowania,
4/ Zespół spisowy w składzie: Helena Rokita - Jan Stachurski - Krzysztof Rogala dokona spisu środków trwałych w budowie,
według stanu na dzień 31 grudnia 2005r.
§ 2
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe: 1/ środki trwałe, 2/ środki trwałe w używaniu, 3/ środki pieniężne, 4/ należności i zobowiązania, 5/ środki trwałe w budowie, 6/ druki ścisłego zarachowania
§ 3
1. Składniki majątku należy spisać na arkuszach spisu z natury. 2. Inwentaryzację środków pieniężnych należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z ksiąg w formie protokołu kontroli kasy. 3. Inwentaryzację należności i zobowiązań należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów. 4. Inwentaryzacje środków trwałych w budowie należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach. 5. Inwentaryzację druków ścisłego zarachowania przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
§ 4
Przyjmuje się plan przeprowadzenia inwentaryzacji stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 5
Przyjmuje się dzień 15 stycznia 2006r. jako termin zakończenia prac przez komisję inwentaryzacyjną.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|