Treść przetargu:
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 93894 - 2016 data 15.04.2016 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Stopnica, ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3779 800, fax. 0-41 3779 606.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: 31.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Stopnicy, ul. Kościuszki 2, (sekretariat, I piętro)...
- W ogłoszeniu powinno być: 14.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Stopnicy, ul. Kościuszki 2, (sekretariat, I piętro).
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 93894 - 2016 data 15.04.2016 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Stopnica, ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3779 800, fax. 0-41 3779 606.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.4).
- W ogłoszeniu jest: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli
Wykonawca wykaże, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował: a) 1
osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy posiadającą:
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie
tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym
uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, w tym: co najmniej
pięcioletnie doświadczenie zawodowe, w tym: co najmniej dwuletnie
doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi związanymi z
wykonywaniem instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych, b) 2 osoby posiadające: 1) uprawnienia budowlane
do wykonywania projektów budowlanych w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z art.12, art.12a
i art.14 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst
jednolity Dz. U. 2016 poz. 290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, 2) co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, w tym co
najmniej dwuletnie doświadczenie w projektowaniu robót budowlanych
związanych z instalacjami elektrycznymi. c) 2 osoby przewidziane do
pełnienia funkcji Kierownika Robót Elektrycznych posiadających
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności
instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania, nadzorowania i
kontrolowania budowy i robót, kierowania i kontrolowania wytwarzania
konstrukcyjnych elementów instalacji oraz oceniania i badania stanu
technicznego w zakresie instalacji elektrycznych zgodnie z art.12,
art.12a i art.14 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst
jednolity Dz. U. 2016 poz. 290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów wraz oświadczeniem, że w/w osoby posiadają wymagane
uprawnienia. d) minimum sześcioma osobami posiadającymi uprawnienia
typu-E- minimum 1 kV do instalowania i przyłączania urządzeń, instalacji
i sieci wynikające z Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych
zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się
eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci lub inne uprawnienia
umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, w tym: co najmniej
dwuletnie doświadczenie w instalowaniu i przyłączaniu urządzeń,
instalacji i sieci w tym: minimum trzema osobami posiadającymi
uprawnienia do instalowania i przyłączania urządzeń pod napięciem
udokumentowane świadectwem ukończenia kursu w zakresie wykonywania prac w
technologii PPN do 1 kV obejmującego pełny zakres czynności
modernizacji oświetlenia drogowego wydany przez właściwy ośrodek
szkoleniowy w tym: co najmniej dwuletnie doświadczenie w instalowaniu i
przyłączaniu urządzeń, instalacji i sieci. Zamawiający dopuszcza
łączenie funkcji w ramach ppkt. a. - d. pod warunkiem spełniania wymagań
łącznie. Przy czym dopuszcza się łączenie przez jedną osobę nie więcej
niż dwóch funkcji. Wszystkie osoby o których mowa w ppkt. a. - c.
powinny posiadać uprawnienia w odpowiednich specjalnościach do
kierowania robotami budowlanymi - zgodnie z wymogami określonymi
przepisami kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia oraz być
członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o
ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia,
wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji
do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami/kandydatami na stanowiska
wymienione powyżej mogą być obywatele państw członkowskich Unii
Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego
Obszaru Gospodarczego (EOG), którym - zgodnie z przepisami dyrektywy
2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005r. w sprawie
uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub
uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Zamawiający
dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych
(przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych
w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie spełnia/ nie
spełnia..
- W ogłoszeniu powinno być: Warunek ten zostanie spełniony,
jeśli Wykonawca wykaże, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował:
a) 1 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy
posiadającą: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające
wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym
stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, w
tym: co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe, w tym: co najmniej
dwuletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi związanymi z
wykonywaniem instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych, b) 2 osoby posiadające: 1) uprawnienia budowlane
do wykonywania projektów budowlanych w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z art.12, art.12a
i art.14 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst
jednolity Dz. U. 2016 poz. 290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, 2) co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, w tym co
najmniej dwuletnie doświadczenie w projektowaniu robót budowlanych
związanych z instalacjami elektrycznymi. c) 2 osoby przewidziane do
pełnienia funkcji Kierownika Robót Elektrycznych posiadających
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych bez ograniczeń do projektowania obiektu
budowlanego lub kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem
budowlanym, takim jak: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i
elektroenergetyczne, zgodnie z art.12, art.12a i art.14 Ustawy z dnia 7
lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 290)
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz oświadczeniem, że
w/w osoby posiadają wymagane uprawnienia. d) minimum sześcioma osobami
posiadającymi uprawnienia typu-E- minimum 1 kV do instalowania i
przyłączania urządzeń, instalacji i sieci wynikające z Rozporządzenia
Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003
r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji
przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci lub
inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, w tym:
co najmniej dwuletnie doświadczenie w instalowaniu i przyłączaniu
urządzeń, instalacji i sieci w tym: minimum trzema osobami posiadającymi
uprawnienia do instalowania i przyłączania urządzeń pod napięciem
udokumentowane świadectwem ukończenia kursu w zakresie wykonywania prac w
technologii PPN do 1 kV obejmującego pełny zakres czynności
modernizacji oświetlenia drogowego wydany przez właściwy ośrodek
szkoleniowy w tym: co najmniej dwuletnie doświadczenie w instalowaniu i
przyłączaniu urządzeń, instalacji i sieci. Zamawiający dopuszcza
łączenie funkcji w ramach ppkt. a. - d. pod warunkiem spełniania wymagań
łącznie. Przy czym dopuszcza się łączenie przez jedną osobę nie więcej
niż dwóch funkcji. Wszystkie osoby o których mowa w ppkt. a. - c.
powinny posiadać uprawnienia w odpowiednich specjalnościach do
kierowania robotami budowlanymi - zgodnie z wymogami określonymi
przepisami kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia oraz być
członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o
ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia,
wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji
do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami/kandydatami na stanowiska
wymienione powyżej mogą być obywatele państw członkowskich Unii
Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego
Obszaru Gospodarczego (EOG), którym - zgodnie z przepisami dyrektywy
2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005r. w sprawie
uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub
uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Zamawiający
dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych
(przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych
w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie spełnia/ nie
spełnia..
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 93894 - 2016 data 15.04.2016 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Stopnica, ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3779 800, fax. 0-41 3779 606.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.5).
- W ogłoszeniu jest: nie przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających.
- W ogłoszeniu powinno być: przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień
uzupełniających:
Stosownie do postanowień art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień
publicznych, Gmina Pacanów planuje w okresie 3 lat od udzielenia
zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót
budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50%
wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego
samego rodzaju zamówień.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stopnica , ul. Tadeusza Kościuszki 2, 28-130 Stopnica, woj. świętokrzyskie, tel. 0-41 3779 800, faks 0-41 3779 606.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.stopnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana oświetlenia ulicznego na terenie Gmin Stopnica, Solec-Zdrój i Pacanów w trybie- projektuj i wybuduj.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie (zgodnie z założeniami
załączonego Programu Funkcjonalno- Użytkowego) i wykonanie robót
budowlanych związanych z wymianą oświetlenia ulicznego w gminach
Stopnica, Solec-Zdrój i Pacanów. Zakres zamówienia obejmuje wymianę
przewodów oświetleniowych na ASXSN oraz istniejących opraw sodowych,
rtęciowych i żarowych na oprawy ze źródłami światła typu LED wg.
załączników do SIWZ.
Roboty budowlane związane z wykonaniem oświetlenia drogowego będą
prowadzone w szerokościach linii rozgraniczających drogi, a w razie
konieczności częściowo po działkach prywatnych.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnej dokumentacji projektowej
oraz na jej podstawie wykonanie robót budowlanych, a w szczególności:
wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do realizacji
zamówienia, w tym opracowanie końcowych projektów fotometrycznych dla
wymienionych odcinków instalacji oświetleniowej;
uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych umożliwiających
realizację robót budowlanych w oparciu o dokumentację, o której mowa w
lit. a), ewentualnie uzyskanie zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu
wobec zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych - jeżeli zaistnieje
taka konieczność;
wymiana opraw oświetleniowych na oprawy LED na istniejących słupach oraz
dowieszenie dodatkowych opraw LED z wysięgnikiem w celu zwiększenia
efektywności ekonomicznej oraz uzyskania właściwych parametrów
oświetlenia;
wymiana przewodów oświetleniowych bez izolacji na izolowane wraz z
osprzętem sieciowym;
podwieszenie dodatkowych przewodów na odcinkach linii napowietrznych
izolowanych bez wydzielonego przewodu oświetleniowego;
zmiana zasilania oświetlenia ulicznego - wyniesienie punktów
zasilająco-sterowniczych ze skrzyni stacyjnej do szafek SOM wraz z
wykonaniem zasilania.
Szczegółowy zakres zamówienia został określony w SIWZ oraz załącznikach
do SIWZ.
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o
wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w
przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 roku - Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r.
poz. 2164)..
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7,
45.20.00.00-9, 45.23.14.00-9, 45.23.20.00-2, 45.31.12.00-2,
45.31.00.00-3, 71.32.00.00-7, 71.31.34.30-8, 71.31.34.50-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść
wadium w wysokości 100 000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100)
zgodnie z postanowieniami SIWZ oraz ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu
dokonania oceny tego warunku.
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku, należy złożyć stosowne
oświadczenie stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie
złożonych (przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów
wymienionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeśli
Wykonawca wykaże:
1) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej 2 zamówień na wykonanie całości prac, obejmujących
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych (tj. wykonanego w systemie
zaprojektuj i wybuduj) obejmujących budowę, przebudowę, remont lub
modernizację sieci elektrycznych lub instalacji oświetleniowej na kwotę
nie mniejszą niż 2 000.000,00 zł brutto każda z podaniem rodzaju,
wartości daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących
najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w
sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
LUB
2) łącznie:
a. wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej 2 zamówień na wykonanie robót budowlanych
obejmujących wykonanie budowy, przebudowy, remontu lub modernizacji
sieci elektrycznych lub instalacji oświetleniowej na kwotę nie mniejszą
niż 2.000.000,00 zł brutto każda z podaniem rodzaju, wartości daty i
miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych
robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty
oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone, oraz
b. wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej 2 zamówień na usługi polegające na wykonaniu
dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy oświetlenia ulicznego
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy
zostały wykonane należycie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie
złożonych (przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów
wymienionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu
dokonania oceny tego warunku.
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku, należy złożyć stosowne
oświadczenie stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie
złożonych (przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów
wymienionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli
Wykonawca wykaże, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował:
a) 1 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy
posiadającą:
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie
tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym
uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności, w tym: co najmniej
pięcioletnie doświadczenie zawodowe, w tym: co najmniej dwuletnie
doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi związanymi z
wykonywaniem instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych,
b) 2 osoby posiadające:
1) uprawnienia budowlane do wykonywania projektów budowlanych w
zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych zgodnie z art.12, art.12a i art.14 Ustawy z dnia 7
lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 290)
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2) co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej
dwuletnie doświadczenie
w projektowaniu robót budowlanych związanych z instalacjami
elektrycznymi.
c) 2 osoby przewidziane do pełnienia funkcji Kierownika Robót
Elektrycznych posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania,
nadzorowania i kontrolowania budowy i robót, kierowania i kontrolowania
wytwarzania konstrukcyjnych elementów instalacji oraz oceniania i
badania stanu technicznego w zakresie instalacji elektrycznych zgodnie z
art.12, art.12a i art.14 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane
(tekst jednolity Dz. U. 2016 poz. 290) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów wraz oświadczeniem, że w/w osoby posiadają
wymagane uprawnienia.
d) minimum sześcioma osobami posiadającymi uprawnienia typu-E- minimum 1
kV do instalowania i przyłączania urządzeń, instalacji i sieci
wynikające z Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad
stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się
eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci lub inne uprawnienia
umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, w tym: co najmniej
dwuletnie doświadczenie w instalowaniu i przyłączaniu urządzeń,
instalacji i sieci w tym:
minimum trzema osobami posiadającymi uprawnienia do instalowania i
przyłączania urządzeń pod napięciem udokumentowane świadectwem
ukończenia kursu w zakresie wykonywania prac w technologii PPN do 1 kV
obejmującego pełny zakres czynności modernizacji oświetlenia drogowego
wydany przez właściwy ośrodek szkoleniowy w tym: co najmniej dwuletnie
doświadczenie w instalowaniu i przyłączaniu urządzeń, instalacji i
sieci.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji w ramach ppkt. a. - d. pod
warunkiem spełniania wymagań łącznie. Przy czym dopuszcza się łączenie
przez jedną osobę nie więcej niż dwóch funkcji.
Wszystkie osoby o których mowa w ppkt. a. - c. powinny posiadać
uprawnienia w odpowiednich specjalnościach do kierowania robotami
budowlanymi - zgodnie z wymogami określonymi przepisami kraju, w którym
osoba uzyskała właściwe uprawnienia oraz być członkami właściwej izby
samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w
którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w
izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu
regulowanego.
Osobami/kandydatami na stanowiska wymienione powyżej mogą być
obywatele państw członkowskich
Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego
Obszaru Gospodarczego (EOG), którym - zgodnie z przepisami dyrektywy
2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005r. w sprawie
uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub
uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie
złożonych (przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów
wymienionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie
spełnia/ nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli
Wykonawca będzie znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności
Wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 2
000 000,00 PLN,
b) być ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę
minimum 1.000.000,00 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw
lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na
zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące
podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY,
USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- zaświadczenie niezależnego podmiotu
uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane
produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane
roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego,
Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia co najmniej niżej
wymienionych dokumentów:
karty katalogowe oraz deklaracje zgodności CE producentów lub
upoważnionych przedstawicieli dla opraw oświetleniowych przyjętych przez
Wykonawcę do modernizacji oświetlenia ulicznego,
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz oferty stanowiący załącznik do SIWZ wraz załącznikiem Nr 1 do oferty
2. Potwierdzenie wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: - 1 - Cena - 90
- 2 - Termin wykonania zamówienia - 10
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający może odstąpić od umowy w następujących przypadkach:
1.1. Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn lub
przerwał roboty z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie wznowił ich
pomimo wezwań Zamawiającego przez okres dłuższy niż 2 tygodnie,
1.2. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że
wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w
terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach,
1.3. Wykonawca nie wykonuje robót zgodnie z umową i dokumentacją
projektową lub też nienależycie wykonuje swoje zobowiązania umowne
pomimo wezwań Zamawiającego przez okres dłuższy niż 2 tygodnie,
1.4. Wykonawca bez zgody Zamawiającego zleci przeprowadzenie wszystkich
robót lub przeważającej ich części Podwykonawcom.
1.5. Wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty przez zamawiającego
podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną
przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty
budowlane lub który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o
podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi lub zaszła
konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż
5%wartosci umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia.
2. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego
obciążają następujące postanowienia szczegółowe:
2.1. W terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy
udziale Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego sporządzi
szczegółowy protokół dostaw/robót w toku wg stanu na dzień odstąpienia,
2.2. Wykonawca zabezpieczy przerwane prace w zakresie wzajemnie
uzgodnionym, na koszt strony, która spowodowała odstąpienie od umowy,
2.3. Wykonawca sporządzi wykaz materiałów, konstrukcji lub urządzeń
zakupionych dla tego zadania, które mogą być wykorzystane przez
Wykonawcę do realizacji innych dostaw/robót nie objętych niniejszą umową
- jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od
niego - w celu odkupienia ich od Zamawiającego,
3.Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z
zastrzeżeniem postanowień ust. 4.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy:
4.1. działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na termin
wykonania robót będących przedmiotem nadzoru (np. klęski żywiołowe,
niesprzyjające warunki atmosferyczne), powodujące konieczność przerwania
robót będących przedmiotem nadzoru, potwierdzoną przez Wykonawcę wpisem
do dziennika budowy (zeszytu budowy),
4.2. zmiany zakresu zamówienia w stosunku do stanu wyjściowego,
weryfikacją wstępnie przyjętych ilości niezbędnych do montażu opraw oraz
długości przewodów oświetleniowych. W takim wypadku nastąpi korekta
wynagrodzenia umownego do kwoty wynikającej z iloczynu faktycznie
wykonanych jednostek robót i cen jednostkowych z oferty i ustalenie jego
nowej wysokości w aneksie do umowy.
4.3. Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia zakresu zamówienia
poprzez wyłączenie z zakresu robót niezrealizowanych w terminie
określonym w umowie (w sytuacji gdy nie wykonanie części umowy nastąpiło
bez winy Wykonawcy) co uniemożliwi Zamawiającemu dokonania odbioru
robót oraz zapłaty wynagrodzenia w terminie do 31 grudnia 2016r. a tym
samym uniemożliwi przedłożenie zapłaconych faktur do instytucji
współfinansującej. W przypadku zaistnienia ww. okoliczności Wykonawcy
nie będzie przysługiwało roszczenie odszkodowawcze. Zamawiający
zastrzega możliwość zmiany warunków płatności w tym m.in. skrócenie
terminu zapłaty wynagrodzenia, zmiany ilości faktur.
4.4. W przypadku, gdy nastąpi ustawowa zmiana:
1) zmiana wysokości podatku VAT
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne i
zdrowotne- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania
zamówienia przez wykonawcę
wtedy zmianie ulegnie cena jednostkowa brutto dla poszczególnych
elementów w oparciu o załącznik nr 1 do oferty- Wykaz cen ogółem,
5. Odstąpienie od umowy lub zmiana warunków umowy powinny nastąpić w
formie pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać uzasadnienie.
6. Zmiany warunków umowy określone w § 11 ust. 4-5 umowy nastąpią w
formie pisemnej w oparciu o sporządzony aneks do Umowy.
7. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących
przypadkach:
7.1. Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur, mimo
dodatkowego wezwania w terminie 30 dni od upływu terminu na zapłatę
faktur, określonego w niniejszej umowie.
7.2. Zamawiający bez uzasadnionej przyczyny odmawia odbioru przedmiotu
zamówienia bądź odmawia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stopnica.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Stopnicy, ul. Kościuszki 2, 28-130 Stopnica tel. 41 3779 804 faks 41 3779 606 pok. nr 8..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Stopnicy, ul. Kościuszki 2, (sekretariat, I piętro)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Szwajcarsko-Polskiego
Programu Współpracy w ramach Projektu pn. Instalacja systemów energii
odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej i domach prywatnych w
gminach powiatu buskiego i pińczowskiego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: tak
|